English

کاهش قیمت ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی ماشین های خارجی

پس از نهایی شدن طرح ساماندهی خودرو که بر مبنای آن قرار است واردات خودرو بدون تعهدات ارزی از سرگرفته شود در روزهای اخیر خودروهای خارجی بالای یک میلیارد تا خودروهای بیش از 3 میلیارد بین 150 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت داشته اند.

کاهش قیمت 150 تا 500 میلیون تومانی ماشین های خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از نهایی شدن طرح ساماندهی خودرو که بر مبنای آن قرار است واردات خودرو بدون تعهدات ارزی از سرگرفته شود در روزهای اخیر منجر به کاهش قیمت خودروهای خارجی شده است، به طوری که روی قیمت خودروهای بالای یک میلیارد تا خودروهای بیش از 3 میلیارد بین 150 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت ایجاد کرده است.

در شرایط کنونی چشم انداز بازار این است که تنها این طرح می تواند انحصار موجود در بازار را بشکند به دلیل اینکه به نوعی به تقاضای بیش از عرضه پاسخ می دهد عملا بازار را با پایداری ایجاد می کند، از این رو بسیاری از متقاضیان خودروهای خارجی دست از معامله کشیده اند و منتظر اجرای طرح هستند تا پس از اینکه خودروهای جدید وارد بازار شدند خریدهای خود را انجام دهند.

همین اتفاق باعث شده است رکودی بازار خودروی ایران را در بر بگیرد و احتمال این مساله زیاست که با افزایش عرضه خودروهای خارجی قیمت خودروهای داخلی هم تا حدودی تعطیل شوند زیرا در شرایط کنونی بازار ثبات بیشتری دارد و تقاضا هم تقریبا با میزان عرضه در حالت تعادل قرار گرفته است. البته با توجه به اینکه خودروسازان وعده افزایش تولید در ماه های آینده داده اند اگر این هدفگذاری محقق شود و از طرف دیگر واردات خودرو از سر گرفته شود به طور قطع قیمت خودروهای داخلی هم تعدیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه