English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آزادسازی واردات خودرو مشروط به داشتن ارز

ممنوعیت واردات خودرو بعد از چند سال مشروط به داشتن ارز آزاد شده است، بخشی از این مساله ناشی از درآمدزا بودن واردات خودرو برای دولت است.

آزادسازی واردات خودرو مشروط به داشتن ارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز طرح ساماندهی خودرو در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و بر مبنای آن، واردات خودرو مشروط به نداشتن تعهد ارزی ، آزادسازی شد که بخشی از این مساله ناشی از درآمدزا بودن واردات خودرو برای دولت است.

جزئیات اینگونه است که ماده 4 طرح ساماندهی بازار خودرو دارای 4 تبصره است و براساس آن هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به‌ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام‌برقی یا هیبریدی یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی "ب" و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه‌ستاره یا بالاتر برحسب گواهی‌های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام کنند.

شرط واردات طبق طرح ساماندهی این است که وارکننده هیچ تعهد ارزی جدیدی برای دولت ایجاد نکند و از طرف دیگر تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت تعیین ‌شود. همچنین داشتن نمایندگی یا ارائه خدمات پس از فروش نباید محدود به خودروسازان خارجی محدود شود و سایر مقررات مربوطه باید توسط وزارت صنعت تأمین شود .

پیش از این یکی از شروط صدور مجوز برای واردات خودرو از شرکت های خارجی این بود که در ایران حتما دفتر نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشند و اما در این طرح شرایط کاملا متفاوت است و تاکید شده که نباید خدمات پس از فروش به نمایندگی شرکت های خارجی محدود شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه