English

روح الله غلامی در گفتگو با خبرگزاری موج:

زائران اربعین به مرز مهران مراجعه نکنند

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا و عدم موافقت عراق تردد زوار از مرز مهران ممنوع است،گفت: گمرک یکی از سازمانهای مهم و تاثیرگذار در برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی است.

زائران اربعین به مرز مهران مراجعه نکنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه بنا به تصمیمات ستادمرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا و عدم موافقت دولت عراق تردد زوار از مرزهای زمینی ممنوع است، افزود: گمرکات استان ایلام در سالهای گذشته با اتخاذ تمهیدات ویژه در اسرع وقت نسبت به خروج مواکب و همچنین اقدامات کنترلی در خصوص کالای همراه مسافر اقدام نموده و بیشترین همکاری را با نهادهای ذیصلاح در برگزاری مراسم اربعین داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه تمهیدات کشور مقابل خروج زائرین بصورت هوائی پذیرفته شده لیکن تجهیزات مواکب جهت خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) با هماهنگی لازم بموقع از مرز خارج خواهد شد، اظهار داشت: تردد زائران در ایام اربعین در مرز مهران ممنوع است و انتظار می رود که زوار محترم تحت هیچ عنوانی در این ایام به مرز مهران مراجعه نکنند.

مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه با توجه به خروج هوائی زوار طبیعتا هیچ خودرو سواری جهت تردد به عراق مجوز نخواهد داشت مگر اینکه در این فاصله تا اربعین تمهیدات جدیدی از طرف عراق اعلام شود،تصریح کرد: گمرک همچون سالهای گذشته تمام مساعی خود را در جهت اجرای مصوبات ستاد اربعین به کار خواهد بست و از هیچ تلاشی در جهت اجرای هرچه بهتر این همایش فروگذار نخواهد کرد .

غلامی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه اول سال جاری مجموعا 723 هزار تن به ارزش 370 میلیون دلار از گمرکات استان ایلام به مقصد عراق و سایر کشورها صادر شده که از لحاظ وزن 236 درصد و از لحاظ ارزش190 درصد رشد نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه