English

حسین افشاری در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد:

همدان، هابِ ۵ استان در اربعین حسینی

فرماندار همدان با اشاره به اقدامات پیگیری شده در ستاد اربعین، از اینکه همدان به عنوان هاب یا پس کرانه 5 استان کشور قرار گرفته است، سخن گفت.

همدان، هابِ 5 استان در اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسین افشاری، فرماندار همدان در گفتگوی اختصاصی با موج، با بیان اینکه، موضوعات مرتبط به اربعین حسینی، در دو محور مورد بررسی، اجرا وپیگیری قرار می گیرد، ابراز کرد: ایستگاه های صلواتی یا موکب هایی که به صورت خودجوش توسط مردم برپا شده است، به ارائه خدمات به زائران اربعین می پردازند.

همدان، هابِ 5 استان در اربعین حسینی

افشاری با اشاره به اینکه، دستگاه های دولتی و حاکمیتی، بستر مورد نیاز را در برپایی موکب ها برای مردم ایجاد می کنند، عنوان کرد: در سطح شهرستان همدان، 28 موکب مردمی بر پا شده است که همانند سال های گذشته از 10 روز به اربعین، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کنند.

وی با بیان ظرفیت و پتانسیلی که همدان، از منظر تسهیل در بازگشت زائران اربعین حسینی دارای آن است، افزود: از این منظر، مسئولیتی مهم از سوی ستاد اربعین کشور بر دوش همدان گذاشته شد و به عنوان پس کرانه 5 استان کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: زائرانی که از مرزهای مهران و خسروی وارد کشور می شوند، از صبح روز 24 مهرماه، با نزدیک به 1000 دستگاه اتوبوس وارد همدان می شوند و با 1000 دستگاه اتوبوس دیگر به سوی استان های خود رهسپار می شوند.

فرماندار همدان با یادآور شدن این موضوع که تحقق این امر می تواند از سردرگمی و ازدحام، زائران اربعین حسینی در پایانه های مرز مهران و خسروی جلوگیری کند، گفت: این امر می تواند، برگشت زائران را نیز با تسهیل و راحتی همراه کند.

افشاری با اشاره به اقدامات کارشناسی صورت گرفته و ویژگی ها شهر مریانج، عنوان کرد: با توجه  به اینکه مریانج، دروازه همدان از سمت غرب کشور بوده و از ترافیک داخل شهر همدان به دور است و مهم تر اینکه زمینه عشق و محبت مردم مریانج به امام حسین(ع) با تعداد زیادی از موکب های مردمی که همانند سنوات گذشته در آن برقرار است، این شهر را به عنوان پایانه موقت زائران اربعین  5 استان کشور برگزیده کرد.

وی با بیان اینکه تا صبح پنج شنبه 18 مهرماه، تعداد زائران ثبت نامی از 5 استان قم، خراسان رضوی، مازندران، خراسان شمالی و گلستان، بالغ بر 550 هزار نفر در سامانه سماح بوده است، گفت: این میزان ثبت نامی در مقایسه با سال گذشته، به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به زائرانی که از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: زائران صبح روز 24 ام مهرماه 1398 به همدان خواهند آمد و پس از ارائه خدمات و پذیرایی ( وعده غذا، خدمات مورد ارائه از سوی موکب ها) به سوی استان های خود، عازم می شوند.

فرماندار همدان با بیان استقبال گسترده مردم درزیارت اربعین، گفت: پایانه دیگری را در راستای یاری رساندن به پایانه مریانج، در کنار فرودگاه همدان و محوطه پارکینگ همدان درنظرگرفته ایم که می تواند 25 درصد  ظرفیت پایانه شهر مریانج را افزایش دهد.

افشاری با اشاره به اینکه تمامی هزینه های صرف شده در مراسم اربعین حسینی از سوی مردم بوده است، ابراز کرد: دولت در این زمینه، تنها پشتیبانی و ایجاد بستر در راستای تسهیل امور رابه عهده گرفته است.

فرماندار همدان با بیان اینکه از شهرداری همدان، ارشاد استان و اداره تبلیغات اسلامی نیز درخواست کرده ایم، بسته هایی در معرفی استان و قابلیت های آن به زائران اربعین ارائه شود، عنوان کرد: در این زمینه، چنانچه گزینه ای جهت معرفی قابلیت های استان همچون صنایع دستی و سوغات استان مطرح باشد با از فضایی جانمایی شده، در اینخصوص، بهره خواهد برد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی