English

حسین افشاری؛

دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

فرماندار همدان با اشاره به امکانات برای میزبانی از زائران اربعین در همدان، از پیش بینی دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین خبر داد.

دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسین افشاری، فرماندار همدان در ستاد اربعین استان همدان با اشاره به اینکه در مناطق غربی کشور سه شهر همدان، کرمانشاه و اندیمشک در نظر گرفته‌شده است، گفت: بر این اساس پیش‌بینی ما حضور تعداد زیادی از زائران است که با اتوبوس از مرز خسروی و مهران به همدان آمده و از همدان به شهر خود بازمی‌گردند.

 

دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

مطابق تقسیم‌بندی ستاد اربعین کشور همدان در زمان بازگشت زائران از کربلا مسافران ۵ استان قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان و مازندران را میزبان خواهد بود، بیان کرد: زائران استان‌های تعیین‌شده پس از زیارت اربعین از مرز با اتوبوس به همدان آمده، یک وعده پذیرایی خواهند شد و سپس با اتوبوس از همدان به استان‌های خود برمی‌گردند.

افشاری عنوان کرد: قریب به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای این منظور پیش‌بینی‌شده که ۵۰ درصد از این اتوبوس‌ها زائران را از مرز به همدان می‌آورند و ۵۰ درصد دیگر زائران را از همدان به استان‌های خودشان می‌برند؛ ضمن اینکه این برنامه از روز اربعین تا پایان ایامی که زائران برمی‌گردند پیش‌بینی‌ شده‌است.

فرماندار همدان با بیان اینکه مکان‌های مختلفی در استان مورد بررسی قرارگرفت و در نهایت ورودی شهر همدان از غرب کشور یعنی شهر مریانج برای این منظور در نظر گرفته شد، اظهار کرد: در حال حاضر زیرسازی‌های لازم نظیر استقرار چشمه‌های سرویس بهداشتی موقت، آبخوری، سکوهایی برای استراحت و اقامه نماز زائران اربعین، نصب چادرهای بزرگ و غیره در حال تهیه است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ هزینه‌ای برای امور مربوط به اربعین از منابع دولتی هزینه نشده عنوان کرد: هزینه ها از محل منابع داخلی دستگاه‌ها و کمک‌های مردمی بوده چراکه قرار است این کار نیز نظیر همه کارهای اربعین داوطلبانه و بر اساس قصد قربت انجام ‌شود.

فرماندار همدان همچنین با بیان اینکه تعداد سرویس بهداشتی در شهر همدان کافی نیست عنوان کرد: ۶۰ سرویس بهداشتی در ورزشگاه حاجی‌بابایی مستقر شده که اکثرا متعلق به خانم‌هاست.

حسین افشاری با بیان اینکه ۱۵۰ سرویس بهداشتی  نیاز بود که بخشی تامین شده است، گفت: ۱۰۰ سرویس بهداشتی نیاز است.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان همدان نیز با بیان اینکه باید برای استقرار موکب‌ها مکان مناسبی تعریف شود، اظهار داشت: دستگاه‌های حاکمیتی باید زیرساخت لازم را فراهم کنند.

علی بقایی بابیان اینکه امسال تمرکز خوبی در شهر مریانج به عنوان پایانه موقت اربعین ایجاد شده است اما دیگر ایستگاه‌ها نیز نباید فراموش شوند، گفت: برخی ایستگاه‌ها مشکل سرویس بهداشتی و حمام دارند و باید به این موضوع توجه کرد.

وی اضافه کرد: همدان میزبان زائران اربعین خارجی ۳ کشور است که باید برای تامین سوخت و اسکان زائران تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه