English

حسین افشاری خبر داد:

عبور ایمن زائران اربعین از همدان

فرماندار همدان با اشاره به ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز و تقسیم کار صورت گرفته، از تدابیر ویژه امنیتی،خدماتی و رفاهی برای زائران عبوری اربعین حسینی از مرکز استان همدان خبر داد.

عبور ایمن زائران اربعین از همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسین افشاری، فرماندار شهرستان همدان در ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی شهرستان همدان از اقدامات انجام شده در دهه ولایت و امامت توسط دستگاه های اجرایی، هیئت ها و سایر تشکل های مردمی قدردانی کرد و گفت : در این ایام خجسته ضمن اجرای برنامه های متعدد و با شکوه طرحی با عنوان علی علیه سلام وقف اسلام با محوریت بسیج و همکاری دیگر بخش ها اجرا شد که بسیار مبتکرانه و قابل توجه بود.

 

عبور ایمن زائران اربعین از همدان

فرماندار شهرستان همدان با بیان عبور ایمن زائران اربعین از همدان و اینکه با اجرای این طرح، جشن غدیر به محلات رفت و مردمی تر برگزار شد، افزود : همچنین در این ایام پذیرای مسافران و گردشگران زیادی بودیم که همدان را بعنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند.

وی به اعضای ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی شهرستان همدان یادآور شد : در این ستاد شان ما خدمتگذاری به زائران حضرت سیدالشهداست و نگاه ما انتفاعی نیست.

افشاری با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی شهرستان در 5 محور وظیفه دارد افزود : امنیت زائرانی که در حوزه جغرافیایی ما قرار دارند اهم این وظایف است که باید مسایل و مشکلات احتمالی رفع و ایمن سازی مناسبی انجام شود.

عبور ایمن زائران اربعین از همدان

فرماندار همدان  با بیان عبور ایمن زائران اربعین از همدان، اضافه کرد : موارد بهداشتی و سلامتی زائران موضوع دیگری است که در این راستا مراکز بهداشتی درمانی و امدادرسانی وظایف نظارتی و اجرایی مقتضی را دارند.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی اسکان حداقل 30 هزار نفر زائر در هر شبانه روز طی ایام اربعین تصریح کرد : تامین سوخت مورد نیاز خودروهای سنگین و سبک و اقلام دارویی مورد نیاز از دیگر موارد قابل توجه در این ایام است.

حسین افشاری با اشاره به  عبور ایمن زائران اربعین از همدان و خدمات رسانی 28 موکب یا ایستگاه صلواتی طی اربعین سال گذشته در سطح شهرستان همدان اظهار کرد : تعداد  و محل استقرار این مراکز به تشخیص و حسب درخواست ستاد مردمی اربعین حسینی قابل تغییر است.

وی از تشکیل اکیپی با عضویت نمایندگان فرمانداری، ستاد مردمی اربعین حسینی، نیروی انتظامی و شهرداری ذیربط خبر داد و تاکید کرد : این اکیپ ماموریت دارد ضمن بازدید حضوری از همه مراکز استقرار زائران در شهرستان مسایل ترافیکی، امنیتی و خدماتی مورد نیاز را مد نظر قرار دهند.

فرماندار همدان با اشاره به عبور ایمن زائران اربعین از همدان شکل گیری 5 کمیته ذیل ستاد اربعین حسینی شهرستان همدان افزود : کمیته فرهنگی با مسولیت تبلیغات اسلامی، کمیته بهداشتی با مسئولیت مرکز بهداشت، کمیته پشتیبانی با مسئولیت سازمان صمت و کمیته امنیتی و تجهیز با مسئولیت معونتهای سیاسی و عمرانی فرمانداری تشکیل شده است.

در پایان این جلسه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از تدابیر اتخاذ شده در ستاد اربعین حسینی شهرستان قدردانی کرد .

امیر جسته اظهار کرد : خوشبختانه مشخص بود همه موارد لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این جلسه پیش بینی شده است و باید سعی کنیم در همدان سرویس دهی به زائران مطلوب باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر