English

اولین دیدار خارجی وزیر نفت با معاون بخش خاورمیانه سی‌ان‌پی‌سی

معاون بخش خاورمیانه شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) به دیدار وزیر نفت رفت و دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های مشترک گفت و گو کردند.

اولین دیدار خارجی وزیر نفت با معاون بخش خاورمیانه سی‌ان‌پی‌سی

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از وزارت نفت، «لی بینی چانگ»، معاون بخش خاورمیانه «سی‌ان‌پی‌سی»  به دیدار «جواد اوجی»، وزیر نفت کشورمان رفت که طی این دیدار، درباره توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و چین بحث و تبادل نظر صورت گرفت و دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.

گفتنی است شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین پیش از این در توسعه میدان آزادگان مشارکت داشته و میدان نفتی آزادگان شمالی را توسعه داده است؛ میدانی که فاز نخست طرح توسعه آن آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسمی رسید.

میدان آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور است که با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در مجاورت مرز عراق (میدان مجنون) واقع شده است. نفت درجای این میدان حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت برآورد می‌شود و توسعه آن تاکنون در قالب دو بخش آزادگان جنوبی و آزادگان شمالی دنبال شده است.

طرح توسعه میدان آزادگان شمالی که ازسوی شرکت چینی سی‌ان‌پی‌سی اجرا شده است، آبان‌ماه سال ۹۵ با ظرفیت تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری رسید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی