English

نظری در گفت وگو با موج:

مجلس نهایت همکاری با دولت را خواهد داشت چون بحث کارآمدی نظام مطرح است

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: مجلس نهایت همکاری با دولت را خواهد داشت چون بحث کارآمدی نظام مطرح است.

مجلس نهایت همکاری با دولت را خواهد داشت چون بحث کارآمدی نظام مطرح است

علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم ، اظهار داشت: اگر نگاهی به کف جامعه داشته باشیم به راحتی می توانیم اولویت های دولت سیزدهم را به احصا کرد.

وی با بیان اینکه بحث مسکن از مشکلات عمده در سطح کشور است ، ادامه داد: در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به سمت شهرستان ها و روستا ها هستیم که در اینباره حتی زیرساخت ها و زمین مناسب برای ساخت مسکن توسط مهاجرین وجود ندارد.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: مسکن یکی از اولویت های اصلی امروز برای چند میلیون خانوار ایرانی است که اگر ما بخواهیم عدد جمعیتی را حساب کنیم قریب به یک چهارم جمعیت کشور امروز، دغدغه اصلی شان کمبود و یا نبود مسکن است.

نظری با اشاره به بیماری کرونا افزود: با توجه به درگیر بودن کشور در اپیدمی کرونا،  مشاغل زیادی به شدت آسیب دیده اند و از طرفی با حجم بالایی از تلفات مواجهه هستیم که البته با دستور جدی رییس جمهور روند واکسیناسیون سرعت یافته است.

وی با اشاره به محدودیت منابع و تنش های آبی در برخی از استان های کشور، تصریح کرد: عملا ما با بعضی از کشورها در بحث آبهای برون مرزی با مشکل مواجهه هستیم و از طرفی هم در رابطه در رابطه با  آبهایی که از کشور خارج می شوند نتوانسته ایم سازو کارهایی بیندیشیم که منجر به ایجاد تنش های آبی شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس با اشاره به مشکلات برق در کشور، گفت: قطعی های مکرر برق خسارت های سنگینی  رادر حوزه مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت به کشور وارد کرد که در اینباره وزارت نیرو باید جبران نقیصه کند وگرنه در سال آینده با مشکلات بیشتری مواجهه خواهیم شد.

نظری بیان کرد: صنعت برق کشور باید بحث تامین و تولید برق کشور را از اولویت های اصلی خود قرار دهد.

نماینده مردم خمین با اشاره به اولویت وزارت نفت ،  گفت: با توجه به نزدیک بودن به فصل سرما، باید اولویت اصلی این وزارتخانه تامین گاز کشور باشد.

نظری خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها با توجه به نیاز کشور نیز باید جز اولویت های دولت باشد چرا که در حال حاضر با جمع زیادی از دانشجوهای فارغ التحصیل فاقد مهارت لازم و یا رشته هایی که اساسا زمینه اشتغال آنها فراهم نیست روبه رو هستیم که یکی از مشکلات جدیست.

وی در مورد نحوه تعامل دولت و مجلس، عنوان کرد: مجلس نهایت همکاری خودش را برای موفقیت دولت به کار خواهد گرفت چرا که مدعی هستیم همه شرایط در کشور برای کار کردن فراهم است و امروز بحث دولت یا مجلس نیست بلکه بحث کارآمدی نظام مطرح است.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: در طی 8 سال گذشته بحث «ناکارآمدی نظام» بعنوان یک تهدید در افکار عمومی مطرح بوده که باید عیار کارامدی نظام ارتقا یابد تا امید ونشاط به جامعه بازگردد.

نظری گفت: مجلس در این قضیه متمرکز شده تا به دولت کمک کند که البته این مهم بدین معنا نیست که چون دولت همسو با مجلس است، وکلای ملت نقش نظارتی خود را کمرنگ کند.

نماینده مردم خمین در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس ضمن حمایت جدی از دولت،  مراقبت، مطالبه گری و نقش نظارتی خود را حتما به کار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه