English

محمد کشتی آرا در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

افزایش حباب سکه به ۷۰۰ هزار تومان / کاهش نوسانات انس جهانی طلا

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران گفت: سال گذشته مردم به خرید طلای آبشده و طلای دست دوم روی آورده بودند و از آنجایی که ورود به معاملات این نوع طلا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود امسال مردم به سمت خرید سکه طرح جدید آمده اند و همین افزایش تقاضا باعث بالا رفتن حباب سکه طرح جدید شده است.

افزایش حباب سکه به 700 هزار تومان / کاهش نوسانات انس جهانی طلا

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر در بازارهای جهانی التهابی برای انس طلا وجود ندارد، گفت: نوسانات انس جهانی روند طبیعی خود را طی می کند و از آنجایی که در چند هفته اخیر بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی در تعطیلات آگوست به سر می برند به همین دلیل قیمت انس جهانی طلا تاثیری نداشته است.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه دو هفته پیش طبق اعلام فدرال رزرو آمریکا تغییراتی در نرخ بیکار و سود بانکی این کشور به وجود آمده بود که منجر به نوساناتی در نرخ ارز شد، افزود: در شرایط کنونی نوسانی در نرخ ارز و انس جهانی وجود ندارد، اما نمی توان پیش بینی از آینده وضعیت قیمت طلا داشت، هماطور که خبره‌ترین سیاستمداران هم پیش بینی نمی کردند در مدت سه روز کابل به تصرف طالبان درآید وضعیت اقتصاد هم قابل پیش بینی نیست.

وضعیت قیمت طلا در ایران 

او با نگاهی به وضعیت قیمت طلا در ایران گفت: در هفته های اخیر نرخ دلار در ایران حدود 900 تومان به دلیل مسائل سیاسی منطقه افزایش یافته است و همین مساله باعث شد که قیمت طلا در ایران افزایش پیدا کند که یک رکورد قیمتی در 9 ماه گذشته است.

کشتی آرا با تاکید بر اینکه در هفته گذشته با توجه به تعطیلی های اخیر معاملات در بازار طلا هم وجود نداشت، گفت: حباب سکه طرح جدید هفته گذشته به دلیل تعطیلی معاملات کاهش یافته بود اما امروز دوباره حباب سکه افزایش یافته است.

او افزود: در حال حاضر قیمت سکه طرح جدید 12 میلیون و 35 هزار تومان است که 700 تومان آن حباب است.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران  با بیان اینکه قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 550 هزار تومان است، تصریح کرد: قیمت این سکه نسبت به طلای استفاده شده در آن 250 هزار تومان است که با توجه به اینکه اختلاف قیمت چندانی دارد به همین دلیل حباب در آن وجود ندارد.

او با اشاره به قیمت نیم سکه‌ی 6 میلیون و 200 هزار تومانی اظهار کرد: قیمت ربع سکه 3 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت هر گرم 18 عیار یک میلیون و 156 هزار تومان است.

 دلایل افزایش حباب سکه نسبت به سال گذشته

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران  درباره دلایل افزایش حباب سکه نسبت به سال گذشته، گفت: سال گذشته مردم به خرید طلای آبشده و طلای دست دوم روی آورده بودند و از آنجایی که ورود به معاملات این نوع طلا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود امسال مردم به سمت خرید سکه طرح جدید آمده اند و همین افزایش تقاضا باعث بالا رفتن حباب سکه طرح جدید شده است.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران  درباره اینکه آیا نوسانات رمزارزها بر قیمت طلا در بازار جهانی تاثیر گذاشته است یا خیر؟ گفت: در یک دوره زمانی برخی موسسه های مالی که گفته بودند رمز ارزها را برای معاملات خود قبول می کنند این موضع گیری باعث شده بود که قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر قرار بگیرد اما بعد از آن برخی بانک های مرکزی کشورها اعلام کردند که معاملات با رمزارزها را قبول ندارند به همین دلیل التهابات ناشی از نوسانات رمز ارزها نیز فروکش کرد.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی روند نوسانات قیمت ارز و طلا قبل پیش بینی نیست، اظهار کرد: برخلاف آنچه که قبلا تصور می شد که اقتصاد جهان پس از تسریع در واکسیناسیون با روند صعودی روبرو شود اما سویه های جدید کرونا باعث شده که عملا این اتفاق نیفتد و همچنان بازار جهانی ارز و ... با نوسانات روبرو باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه