English

محمد کشتی آرا در گفتگو با خبرگزاری موج؛

احتمالا قیمت انس جهانی تا ۲۰ درصد دیگر کاهش داشته باشد

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران گفت: پیش بینی می شود احتمالا قیمت انس جهانی تا ۲۰ درصد دیگر کاهش داشته باشد، اما اینکه قیمت طلا در ایران به چه سطحی برسد به وضعیت قیمت ارز هم ارتباطات خواهد داشت که در شرایط کنونی نمی توان پیش بینی دقیقی از نوسانات ارزی و روند سیاسی داشت.

احتمالا قیمت انس جهانی تا ۲۰ درصد دیگر کاهش داشته باشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، قیمت طلا در بازار جهانی روندی نزولی پیدا کرده است و این موضوع وقتی آغاز شد که سرمایه گذاران نسبت به آینده اقتصاد جهانی دیگاه مثبت تری پیدا کرده اند و در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار تغییرات قیمت طلا را دنبال می کنند برخی کارشناسان معتقدند که احتمالا قیمت انس جهانی تا ۲۰ درصد دیگر کاهش داشته باشد، اما قیمت طلا در ایران تنها به انس وابسته نیست و تغییرات نرخ ارز هم می تواند در این روند بسیار تاثیر گذار باشد.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت جهانی طلا با توجه به وضعیت مثبت سیاسی دنیا به ویژه برای آمریکا روندی نزولی دارد، گفت: در چند وقت اخیر افزایش واکسیناسیون در کشورهای جهان باعث شده اقتصاد جهانی رو به رشد برود، چراکه پیش از این روندی منفی داشت و همین موضوع باعث تقویت ارز کشورهای مختلف در مقابل دلار هم شده است.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه در حال حاضر قیمت انس جهانی رو به کاهش هست و در بازار ایران هم تاثیر گذاشته است، افزود: در بازار داخلی طلا و جواهرات پس از اینکه صحبت های مثبتی درباره برجام و توافق مطرح شد وضعیت بازار تغییر کرد، به طوری که منجر به کاهش قیمت ارز نسبت به هفته های گذشته در ایران شده است و این شرایط جدید سیاسی در کنار خبرهایی که مربوط به قیمت ها در بازار جهانی باعث بروز آرامش در بازار داخلی طلای ایران شده است.

او با اشاره به اینکه پیش از این کارشناسان فکر می کردند که در بهمن و اسفند امسال بازار طلا روندی صعودی خواهد داشت، گفت: تغییر وضعیت سیاسی و  کاهش تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصادی جهانی باعث شده که با وجود اینکه قبلا بسیاری تحلیل می کردند که قیمت طلا همچنان صعودی باشد روندی نزولی بگیرد و نسبت به هفته گذشته قیمت آن کاهش یافته است.

افزایش حباب سکه بهار آزادی

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر تقاضا برای سکه به ویژه سکه های کوچکتر بیشتر شده است، اظهار کرد:  این مساله باعث افزایش حباب سکه بهار آزادی به حدود ۶۲۰ هزار تومان برسد.

کشتی آرا درباره دلایل افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار اظهار کرد: در حال حاضر در ماه رجب و شعبان هستیم که در این ماه ها به دلیل مراسم ازدواج و ... بیشتر از ماه های دیگر است و از طرف دیگر بعد از آن ماه رمضان را در پیش داریم که مراسم عروسی ندارد؛ از این رو بیشترین مراسم در این دو ماه انجام می شود به همین دلیل علاوه بر اینکه تقاضا برای سکه های گرمی افزایش یافته مردم مصنوعات بیشتری نسبت به ماه های قبل خریده اند.

او درباره پیش بینی قیمت طلا در ماه های آینده اظهار کرد: به نظر می سد قیمت انس جهانی تا ۲۰ درصد دیگر هم کاهش داشته باشد، اما اینکه قیمت طلا در ایران به چه عددی برسد به وضعیت قیمت ارز ارتباطات خواهد داشت که در شرایط کنونی نمی توان پیش بینی دقیقی داشت که قیمت ارز تا کجا کاهش خواهد یافت و این موضوع کاملا به مسائل سیاسی کشور ارتباط دارد.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران درباره اینکه آیا بازار طلا در ایران به ویژه بعد از عید وارد رکود خواهد شد یا خیر؟ گفت: در شرایط کنونی بحث کاهش یا رکود در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی با توجه به اینکه بازار بعد از عید با ماه رمضان شروع می شود و در این مدت به دلیل عدم برگزاری مراسم ها و ... بازار طلا وارد رکود می شود؛ پیش بینی می شود در چند ماه آینده رکود بازار داشته باشیم و البته این موضوع تنها مربوط به امسال یا سال آینده نیست بلکه به صورت سنتی هرساله این رکود در ماه رمضان وجود داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه