English

خبرگزاری موج گزارش می هد؛

پیش بینی وضعیت بورس در شهریور ۱۴۰۰ / شاخص کل بورس در آستانه مقاومت

در حال حاضر شاخص کل به مقاومت یک میلیون و 530 هزار واحد نزدیک شده است و پیش بینی می شود در روزهای ابتدایی فعالیت بورس، بازار مثبت شود و در ادامه روند معاملات به سیاست های کلان اقتصادی بستگی دارد.

پیش بینی وضعیت بورس در شهریور 1400 / شاخص کل بورس در آستانه مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شاخص کل به مقاومت یک میلیون و 530 هزار واحد نزدیک شده است و پیش بینی می شود در روزهای ابتدایی فعالیت بورس، بازار مثبت شود و در ادامه روند معاملات به سیاست های کلان اقتصادی بستگی دارد.

از ابتدای تابستان روند مثبت معاملات بورس ایران آغاز شده و بعد از شکستن مقاومت ها یکی پس از دیگری خود را به سطح یک میلیون و 500 هزار واحد رسانده است و هم اکنون به مقاومت یک میلیون و 530 هزار واحد نزدیک شده که یکی از مهمترین مقاومت های شاخص کل است.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در سال های گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر تورم، رشد بالایی داشته گفت: هم اکنون در قیمت نمادها نرخ ارز تعیین کننده است و می تواند وضعیت روند آینده بورس را نشان دهد.

رضا روحی با بیان اینکه ناامیدی نسبت به توافق برجام چشم انداز صعودی برای قیمت ارز ترسیم می کند، افزود: رشد نقدینگی و تورم اقتصادی در سال جاری نشان می دهد که بازار سرمایه روند نزولی دیگر نخواهد داشت به همین دلیل حقوقی ها به خرید سهام ها ورود کرده اند.

او با تاکید بر اینکه ارزش و حجم معاملات در هفته های اخیر بهبود پیدا کرده است، تصریح کرد: رشد نمادهای شاخص ساز باعث شده که شاخص به بالای یک میلیون و 500 هزار واحد رسیده است و پیش بینی می شود در ادامه روند صعودی بازار منطقی شود و بازگشت ارزش سهام به صورت تدریجی شود.

او با تاکید بر اینکه بازار بورس نسبت به سایر بازارها رشد بهتری خواهد داشت، تصریح کرد: بازار سرمایه همچنان تحت تاثیر تورم است و از طرف دیگر ریسک های مربوط به امنیت سرمایه گذاری به برجام گره خورده و وضعیت تولید و صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه