English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

واحدهای صنفی متخلف یک ماه پلمب می شوند / افزایش گشت های نظارتی تعطیلات کرونا

برخی اصناف در نخستین روز تعطیلات کرونایی هشدارهای مسئولان را جدی نگرفته اند و کرکره مغازه خود را نصفه بالا زده و فعالیت می کنند، رئیس اتاق اصناف تهران با اعلام این خبر که یک ماه پلمپ، جریمه‌ی متخلفان است، تاکید کرد: تعداد گشت زنی ها در سطح شهر افزایش پیدا کرده و با متخلفان مماشات نمی شود.

واحدهای صنفی متخلف یک ماه پلمب می شوند / افزایش گشت های نظارتی تعطیلات کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا دولت تصمیم به تعطیلی 6 روز گرفت و نخستین روز این تعطیلات از دوشنبه هفته جاری آغاز شد و از آنجایی که از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز این سطح از مرگ و میر در کشور بروز نکرده بود انتظار می رفت سطح رعایت پروتکل‌ های بهداشتی به اوج خود برسد و مردم هم مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا کسب و کارهای خود را تعطیل می کردند اما گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری موج حکایت از این دارد که 50 درصد کسب و کارها مطابق دستورالعمل فعالیت خود را متوقف کرده اند و هر یک از اصناف در گفتگو با خبرنگار با پیش کشیدن این موضوع که جزو مواد غذایی، تعمیراتی ها و...هستند فعالیت خود را مجاز می دانستند برای نمونه در نخستین روز تعطیلات کرونایی عطاری، لوازم قنادی تا فروشگاه های قطعات و ...باز بودند و اقدام خود را مطابق دستورالعمل ستاد عنوان می کردند این در حالی است که تنها آن دسته از مواد غذایی جزو گروه صنفی دسته یک قرار می گیرد که محصول آنها جزو قوت قالب مردم باشد و عملا فروشگاه های شیرینی و شکلات جزو این دسته قرار نمی گیرند.

از طرف دیگر در روز نخست تعطیلات برخی مغازه های لباس فروشی یا لوازم آرایشی بهداشتی فروشی و ...هم کرکره مغازه خود را به نشانه باز بودن بالا زده بودند و برخی از آنها که مغازه شان بسته بود جوی درب مغازه نشسته بودند و وضعیت را بررسی می کردند تا ببینند آیا احتمال پلمپ یا جریمه برای مغازه های که غیرقانونی بازکرده اند وجود دارد یا خیر! برخی از آنها هم می گفتند که اصل بازار عصرهاست به همین دلیل ضرورتی ندارد الان مغاز ه را باز کنیم اما بعدازظهر حتما باز خواهیم کرد.

در کنار فعالیت مغازه دارها، دست فروش ها هم مثل همیشه و بدون کم و کاست فعالیت داشتند و برخی از آنها مدعی بودند زمانی که تعطیلات کرونایی گسترده است کسب و کار آنها رونق بیشتری دارد زیر مغازه ها نمی توانند بفروشند به همین دلیل بسیاری از تقاضاها به سمت دست فروش ها می آیند.

با متخلفان مماشات نمی شود

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: جریمه به این شکل اجرا خواهد شد که ابتدا تذکر می دهیم و بعد در صورت تخلف مجدد یک ماه پلمپ خواهند شد.

قاسم توده فراهانی با بیان اینکه در حال حاضر رستوران ها و کبابی ها نباید در محل خود سرویس بدهند، گفت: این صنف می تواند غذای بیرون بر ارائه دهد اما در صورتی که در رستوران یا کبابی برای مشتری غذا سرو شود حتما جریمه خواهند شد.

او افزود: در تهران قنادی هم جزو گروه صنفی یک هستند و می توانند بار باشند اما برخی اصناف مانند موتورفروشی یا نمایشگاه خودرو نباید فعالیت داشته باشند اما لوازم یدکی ها به دلیل اینکه جزو گروه تعمیراتی هستند می توانند فعالیت داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه از صبح روز دوشنبه اکیپ های از تعزیرات، اتاق اصناف، نیروی انتظامی،  دادستانی و وزارت بهداشت در سطح شهر گشت زنی می کنند و متخلفان را جریمه می کنند، تصریح کرد: من خودم معتقد هستم در این شرایط سخت اقتصادی برای خیلی از اصناف مقدور نیست تعطیل باشند اما نباید نسبت به مرگ و میرها بی توجه باشیم امروز دیگر در بیمارستان های تهران تخت خالی نیست بنابراین افرادی که می خواهند بر خلاف مقررات مغازه های خود را باز کنند ابتدا بهتر است سری به بیمارستان ها بزنند در آن صورت متوجه وخامت اوضاع می شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران با اعلام این خبر که احتمالا تعداد اصناف گروه یک کاهش پیدا می کند، گفت: در حال حاضر منتظر جلسه ستاد کرونا هستیم که قرار است مصوبه جدیدی درباره فعالیت اصناف داشته باشند که احتمالا تعداد اصناف گروه یک کاهش پیدا می کند.

براساس این گزارش انتظار می رود دستگاه های نظارتی اجرای دستورالعمل ستاد کرونا را به صورت جدی اجرا کنند، از طرف دیگر با توجه به اینکه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک است و عملا با در نظر گرفتن تعطیلات آخر هفته، اصناف طبق مصوبه ستاد تعطیلات زیادی ندارند به همین انتظار می رود در این چند روز قرنطینه را اجرا کنند تا سلامتی مردم هم به خطر نیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه