English

محمود بنانژاد:

صدور پروانه‌های کسب در مشهد، ۶۰ درصد کاهش داشته است

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: در سال گذشته تعداد زیادی از پروانه‌های کسب به واسطه استعلام مالیاتی در اتحادیه‌ها بلاتکلیف بودند و زمانی که استعلام مالیاتی توسط ستاد کرونا حذف شد.

صدور پروانه‌های کسب در مشهد، ۶۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد اعلام کرد: کاهش ۶۰ درصدی صدور پروانه‌های کسب برای واحدهای تازه تاسیس صنوف مختلف در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با سه ماه اول سال ۹۹ در مشهد.

محمود بنانژاد در ادامه گفت: در سه ماه اول سال جاری ۵۰۵۷ پروانه کسب صادر شده است که از این میزان ۲۹۹۸ مورد مربوط به واحدهای تازه تاسیس است.

رئیس اتاق اصناف مشهد همچنین بیان کرد: در سه ماه اول سال گذشته ۱۰ هزار و۵۵۸ پروانه کسب صادر شد که این تعداد تغییر مکان، تغییر بسته، تمدید و صدور پروانه کسب جدید را شامل می‌شد و همچنین در سال گذشته ۶۲۰۱ مورد پروانه کسب جدید برای  صنوف مختلف صادر شده است.

وی افزود: در سه ماه اول سال جاری ۵۰۵۷ عدد پروانه کسب صادر شده است که از این میزان ۲۹۹۸ مورد آن برای واحدهای تازه تاسیس بوده است و به طور کل در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته صدور پروانه برای واحدهای تازه تاسیس ۶۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتاق اصناف مشهد دلیل عمده این کاهش را مصوبه ستاد کرونا در صدور پروانه‌های کسب بدون استعلام مالیاتی دانست و اظهار کرد: در سال گذشته تعداد زیادی از پروانه‌های کسب به واسطه استعلام مالیاتی در اتحادیه‌ها بلاتکلیف بودند و زمانی که استعلام مالیاتی توسط ستاد کرونا حذف شد امکان صدور پروانه کسب بدون استعلام مالیاتی فراهم شد و تعداد زیادی از پروانه‌ کسب در آن مقطع صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه در ابتداء سال گذشته تعداد بالایی از پروانه‌هایی که در انتظار صادر شدن بودند، به‌طور یکجا صادر شدند و به همین دلیل آمار بالایی از میزان صدور پروانه در  صنوف مختلف در آن مقطع از سال داشتیم و اگر این آمار را با میزان پروانه‌های صادرشده در سال ۹۸ مقایسه کنیم، تفاوتی زیادی را مشاهده نمی‌کنیم و ممکن است  ۱۰ درصد کاهش صدور پروانه صورت گرفته باشد.

بنانژاد در خاتمه و در رابطه با اینکه پروانه‌های کسب صادر شده در سال جاری بیشتر در کدام حوزه بوده است، افزود: در سال جاری بیشترین صدور پروانه در حوزه توزیعی و کمترین صدور پروانه در نوع فعالیت صنوف خدمات فنی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه