English

روزهای سیاه کرونایی هرمزگان و انفعال مسئولان

آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا کرونا در هرمزگان به‌صورت روزانه در حال افزایش است و باید این استان را میزبان روزهای سیاه کرونایی نامید.

روزهای سیاه کرونایی هرمزگان و انفعال مسئولان

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آمار بیماران بستری به نسبت هفته قبل رشد هفت درصدی داشته است و شهرستان‌های بندرعباس، قشم، میناب، بستک، بشاگرد، جاسک و بوموسی روند فزاینده‌ای نسبت به دیگر شهرستان‌ها در پیش گرفته‌اند.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پنجم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد: طی یک روز گذشته ۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان باخته‌اند و ۴۵۵ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند.

کادر درمان در استان به‌سختی در حال دست‌وپنجه نرم با مداوای بیماری کرونا است اما اقدام سازنده‌ای از سوی مسئولان ستاد کرونا دیده نمی‌شود و آمار ابتلا به بیماری و مرگ‌ومیر روند فزاینده‌ای را در پیش گرفته است.

در این وضعیت مسئولان تنها راه‌کار برای مهار کرونا را تعطیل کردن اصناف دیده‌اند؛ اصنافی که خود وضعیت نابسامانی را در بعد اقتصادی تجربه می‌کنند. در سوی مقابل شاهدیم ادارات و بسیاری از شرکت‌های خصوصی در حال فعالیت هستند و اجرای نیم‌بند محدودیت‌ها هیچ تأثیری نداشته است و در این بین فقط اصناف از این تعطیلی آسیب دیده‌اند.

در شرایط کنونی اکثر افراد جامعه برای انجام امور خود به ادارات مراجعه خواهند داشت و این رفت‌وآمدها تأثیری در کاهش روند انتقال بیماری نخواهند داشت و استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز وخامت را تشدید کرده است.

با این تفاسیر باید گفت تا زمانی که ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعطیل نشوند، تعطیلی اصناف فایده‌ای نخواهد داشت.

اما مسئله‌ای که ذهن عموم مردم را به خود درگیر کرده این است که تاریخ دقیق واکسیناسیون عمومی به چه دلیل هر روز تغییر می‌کند و مسئولیت تلف شدن هر روزه‌ی هم‌وطنان ما  بر عهده‌ی کیست؟

با این حالی موضوعی که تقریبا برای همگان واضح شده، این است که مسئولان بیشتر به دنبال انداختن توپ کرونا در زمین مردم هستند و تنها بر آموزش مردم و اقدامات صوری تأکید دارند و خبری از واکسیناسیون گسترده نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه