English

سید عباس صالحی خبر داد؛

میانگین درآمد اصحاب فرهنگ و هنر از میانگین درآمد کارکنان دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میانگین درآمد اصحاب فرهنگ و هنر از میانگین درآمد کارکنان دولت بسیار پایین‌تر است؛ بنابراین اگر قصد داریم به حوزه‌هایی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، توجه کنیم اصحاب فرهنگ و هنر جزو این حوزه‌ها هستند.

میانگین درآمد اصحاب فرهنگ و هنر از میانگین درآمد کارکنان دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آنلاین امضای تفاهمنامه آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی هنرمندان و خبرنگاران با وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر سهم مسکن از سبد هزینه خانوار بیش از ۳۵.۵ درصد است که نگران کننده است زیرا این رقم در کلانشهرها بسیار بیشتر بوده و در تهران به ۶۰ درصد رسیده و دغدغه خانوارهای ایرانی شده است.

 سید عباس صالحی با بیان اینکه اولویت نخست بحث خانه‌دار شدن جوانانی است که می‌خواهند صاحب خانه شوند، تصریح کرد: مجموعه‌های متنوعی ذیل وزارت ارشاد همچون خبرنگاران و هنرمندان فعالیت می‌کنند همچنین ۱۳ هزار و ۲۰۵ کانون تبلیغاتی، ۶۴۴۴ آموزشگاه هنری، ۷۶۱۰ مؤسسه فرهنگی هنری چندمنظوره، ۳۵۲۵ کتابخانه عمومی، ۱۵ هزار و ۷۵۰ انتشاراتی، نشریات، رسانه‌های برخط، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سالن‌های سینما و … از دیگر دستگاه‌هایی هستند که تحت نظارت وزارت ارشاد به فعالیت می‌پردازند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند گفت: ۴۰ هزار نفر از آنها بیمه تأمین اجتماعی از صندوق هنر دریافت کرده اند اما به دلیل کمبود امکانات، امکان تحت پوشش قرار دادن همه خبرنگاران و هنرمندان را ندارند.

سید عباس صالحی با اشاره به اینکه میانگین درآمد اصحاب فرهنگ و هنر بسیار پایین است، گفت: برخی اشخاص که به عنوان سلبریتی یا چهره در حوزه فرهنگ مشهورند، این نما را نسبت به کل جامعه پوشش می‌دهند درحالی‌که تعداد آنها بسیار محدود است. در واقع میانگین درآمد اصحاب فرهنگ و هنر از میانگین درآمد کارکنان دولت بسیار پایین‌تر است؛ بنابراین اگر قصد داریم به حوزه‌هایی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، توجه کنیم اصحاب فرهنگ و هنر جزو این حوزه‌ها هستند.

صالحی با اشاره به اینکه بخش خدمات بخصوص فرهنگ و هنر، بیشترین ضربه را از کرونا دیده است، گفت: خسارات بسیار قابل توجه و اساسی بود بنابراین انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی مسئله مسکن اصحاب فرهنگ و هنر را به عنوان یکی از مسائل مهم در اولویت‌های خود قرار دهد. تا ۱۷ مرداد کل ۱۰ هزار نفر معرفی شده از طرف وزارت ارشاد در سامانه طرح «اقدام ملی مسکن» ثبت‌نام خواهند کرد و از هر دو ظرفیت مساکن موجود و مسکن‌هایی که قرار است ساخته شود، برخوردار خواهند شد. امیدواریم در ایام باقی‌مانده از عمر دولت دوازدهم، تفاهمنامه‌ای که امروز امضا می‌شود، وارد فاز اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه