English

معاون سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛

ضعف زیرساخت ها مانع توسعه صنعت گردشگری در ایران / ضعف واکسیناسیون در ایران زیان گردشگری را افزایش داد

محمد شریف ملک زاده با اشاره به اهمیت اجرای تئوری ام اف تی در عبور از مشکلات گفت: در حال حاضر ضعف سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت ها در استان های محروم و شیوع ویروس کرونا عملا مانع بهبود وضعیت گردشگری در ایران خواهد شد.

ضعف زیرساخت ها مانع توسعه صنعت گردشگری در ایران / ضعف واکسیناسیون در ایران زیان گردشگری را افزایش داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هارشا وارما استاد دانشگاه انگلستان در نشست تخصصی گردشگری در پسا کرونا با اشاره به اینکه تئوری ام اف تی به مسائل پسا کرونا مربوط است، گفت: بعد از پایان کرونا الگوها و سلیقه مردم برای سفر تغییر می کند و افراد پسا کرونا با چشم اندازهای جدیدی رو بر می شود که می توانند با این تئوری به اهداف خود دست پیدا کنند.

همچنین معاون سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه حوزه صنعت گردشگری به اشتغال وابسته است، گفت: در حال حاضر زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است ادامه داشته باشد و ارتباط مستقیمی با میزان واکسیناسیون مردم دارد که در حال حاضر این روند در ایران کند است، هرچند چند ماه پیش 15 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به سازمان سی تی وآن اهدا شد و قرار بود به استان های محروم همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان و...فرستاده شود اما وزارت بهداشت در پاسخ نامه ما اعلام کرد واکسن تنها از طریق وزارت بهداشت توزیع می شود به همین دلیل اجازه ورود آن به ایران ندادند.

محمد شریف ملک زاده با بیان اینکه صنعت گردشگری ایران به کما رفته است، افزود: در شرایط کنونی برخی ادعا می کنند که صنعت گردشگری ایران متحول خواهد شد اما واقعیت این است که همچین چیزی ممکن نیست.

او با اشاره به اینکه ایران دارای ابنیه های تاریخی زیادی است، گفت: در حال حاضر ضعف سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت ها در استان های محروم و شیوع ویروس کرونا عملا مانع بهبود وضعیت گردشگری در ایران خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه مشکلات روانی و ذهنی در جامعه بزرگترین چالش کشور است، گفت: در حال حاضر ایران می تواند با کرونا مقابله کند اما سیاست گذاری های غلطی انجام می شود.

ملک زاده با اشاره به اینکه ایران ارزانترین کشور از نظر گردشگری هستند، تصریح کرد: بعد از کرونا مردم بیشتر تمایل دارند به مناطقی با چشم اندازه های طبیعی سفر کند و این ظرفیت در ایران وجود دارد، اما در شرایط کنونی بخش خصوصی صنعت گردشگری ایران با مشکلات زیادی روبرو شده و زیرساخت برای جذب گردشگری وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه تئوری ام اف تی می تواند بر مشکلات صنعت گردشگری فائق شود، گفت: گردشگری باید انسان محور تعریف شود و براساس مفاهیم مرتبط با روح و روان اجرایی شود تا خدمات مناسبی به مشتریان ارائه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه