English

معاون استاندار کردستان:

اولویت جبران آسیب های وارده به صنعت گردشگری ، ناشی از شیوع کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از برنامه ریزی اولویت دار برای جبران بخشی از آسیب های وارده به صنعت گردشگری استان کردستان خبر داد.

اولویت جبران آسیب های وارده به صنعت گردشگری ، ناشی از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری شامگاه امروز شنبه در جلسه حمایت و شناسایی واحدهای تولیدی آسیب دیده از ویروس کرونا اظهار داشت: همانگونه که سیستم اداری کشور تعطیل نیست، فعالیت واحدهای تولیدی نیز با حفظ ‌سلامت کارکنان و رعایت ضوابط بهداشتی بلامانع است.

وی با بیان اینکه عدم فعالیت اصناف غیر ضروری در طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف جلوگیری از ایجاد تجمعات بود، افزود: تمام تلاش ما این است که تولید متوقف نشود و واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به آسیب دیدن بخش‌هایی از تولید به دلیل بیماری کرونا در کشور و استان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان صمت و اتاق بازرگانی با مشارکت هم میزان آسیب وارد شده به واحدها را مشخص کنند تا بتوانیم از تسهیلات دولتی به آنان کمک کنیم.

جعفری با بیان اینکه نحوه کمک در استان‌ها به واحدهای تولیدی و بسته به میزان آسیب پذیری متفاوت خواهد بود، تاکید کرد: امروز و در شرایط اقتصادی موجود انتظار از اتاق بازرگانی به عنوان بخش‌خصوصی زیاد است و باید فعالانه تر در مسائل اقتصادی حضور داشته باشد و ما نیز در دولت از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

وی به ضرورت ساخت و احداث نمایشگاه دائمی سنندج توسط اتاق بازرگانی نیز در کمترین زمان تاکید کرد و یادآور شد: این نمایشگاه می‌تواند نقش بسزایی در توسعه استان داشته باشد واتاق ایران می‌تواند از آن به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی بهره ببرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان همچنین در نشست با نمایندگان هتلداران، آژانس های مسافرتی و اقامتگاه های بومگردی استان بر لزوم تلاش برای کاهش اثرات بحران ناشی از شیوع کرونا در صنعت گردشگری استان تاکید کرد.

جعفری اظهار داشت: شرایط فعلی بر کل دنیا حاکم شده و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بلافاصله بعد از پایان بحران کرونا وضعیت گردشگری به شرایط عادی بازگردد اما باید راهکارهای مناسبی برای کاهش اثرات این بحران بر حوزه گردشگری در استان، ارائه دهیم.

وی گردشگری را در کنار کشاورزی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود مناطق بکر و پتانسیل بالای گردشگری در کردستان، از این صنعت حمایت می کنیم.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن قدرداتی از سرمایه گذاران ریسک پذیر حوزه گردشگری در کردستان، بر لزوم تلاش برای سرپا نگه داشتن واحدهای فعلی تاکید کرد،

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه