English

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب؛

سالانه ۲ میلیارد دلار قاچاق لباس به کشور / آسیب های جدی کرونا به صنعت پوشاک

محمد رئوف قادری گفت: در حال حاضر سالانه 2 میلیارد دلار قاچاق لباس به کشور وارد می شود که مالیات و تعرفه نمی دهند و تولید کشور را تحت تاثیر قرار می دهند، از این رو امیدواریم با برگزاری نمایشگاه پوشاک در شهر آفتاب اقدام موثری در جهت حمایت از تولید پوشاک انجام داده باشیم.

سالانه 2 میلیارد دلار قاچاق لباس به کشور / آسیب های جدی کرونا به صنعت پوشاک

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در نشست خبری اتاق اصناف درباره نمایشگاه پوشاک و صنایع وابسته با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال و نیم است به خاطر کرونا اقتصاد کشور به ویژه در حوزه نمایشگاه شاهد رکود بوده ایم، گفت: در این مدت زیان های سنگینی به تولیدکنندگان، بازرگانان و حتی مصرف کنندگان وارد شده است و باید به دنبال جبران این زیان ها باشیم

 محمد رئوف قادری با بیان اینکه اصناف و صنعت در نمایشگاه پوشاک در کنار هم قرار می گیرند، افزود: پوشاک تنها در بخش اقتصادی قرار نمی گیرد و به دلیل اینکه لباس معرف فرهنگ و نگاه مردم به مسائل اجتماعی است به همین دلیل اهمیت ویژه ای دارد.

او با تاکید بر اینکه چند سال پیش در یک نمایشگاه مد و لباس فرانسه، لباس قوم کرد به عنوان زیباترین لباس جهان انتخاب شد، گفت: این اتفاق نشان می دهد که ایرانی ها از فرهنگ غنی برخوردار است از این رو باید در زمینه صادرات لباس پیش قدم باشم و دولت باید حمایت کند.

قادری افزود: در حال حاضر سالانه 2 میلیارد دلار قاچاق لباس به کشور وارد می شود که مالیات و تعرفه نمی دهند و تولید کشور را تحت تاثیر قرار می دهند، از این رو امیدواریم با برگزاری نمایشگاه پوشاک در شهر آفتاب اقدام موثری در جهت حمایت از تولید پوشاک انجام داده باشیم.

افزایش صادرات پوشاک

 همچنین ابوالقاسم شهرسازی رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه نمایشگاه پوشاک و صنایع وابسته در مهرماه برگزار می شود، گفت: در این برهه از زمان که نیازمند تولید و جدا شدن از وابستگی ها هستیم باید از کسب و کارها حمایت شود به ویژه در صنعت پوشاک که با ارزش افزوده و اشتغال بالایی همراه است.

او با اشاره به اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه پوشاک هیچ لباسی به فروش نباید برسد، گفت: توجه به سرمایه گذاری در جهت نوسازی و توسعه صنعت پوشاک و همچنین اجرای برنامه های صادراتی در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

شیرازی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه از ستاد کرونا در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال حاضر برنامه ما برای نمایشگاه پوشاک دعوات از شرکت های خارجی برای حضور در این نمایشگاه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه