English

عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق در پاسخ به خبرگزاری موج؛

۸ هزار مگاوات کسری برق در کشور / محدودیت مصرف مدیریت مصرف نیست

نصرت الله کاظمی گفت: در حال حاضر بین 8 تا 10 هزار مگاوات کسری برق وجود دارد و در شرایط کنونی برای مصرف برق محدودیت ایجاد شده و این مدیریت مصرف نیست.

8 هزار مگاوات کسری برق در کشور / محدودیت مصرف مدیریت مصرف نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نصرت الله کاظمی عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ایران در سال های در صنعت برق حرف برای گفتن داشته است، گفت: اتفاقی که در صنعت برق افتاده قابل شناسایی بودند و امروز مسئول باید اصلاح روند کنونی را در دستور کار قرار دهد و اگر کشور در شرایط عادی بودیم و رشد تولید و مصرف داشتیم شرایط بسیار بدتر بود.

نصرت الله کاظمی با بیان اینکه وزارت نیرو باید پیش بینی مصرف می کرد، افزود: در حال حاضر بهترین کار استفاده حداکثری از امکانات موجود است و باید ذخیره سازی برق انجام شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه اگر تمام صنایع کشور فعالیت کنند میزان کسری برق در کشور چقدر است، گفت: در حال حاضر بین 8 تا 10 هزار مگاوات کسری برق وجود دارد و در شرایط کنونی برای مصرف برق محدودیت ایجاد شده و این مدیریت مصرف نیست زیرا برق صنایعی قطع شده که برای کشور صادرات انجام می دهند و درآمد ارزی دارند.

او با اشاره به اینکه برق یک کالای زیربنایی است، گفت: اگر چند ساعت برق قطع شود با فساد بالای مواد غذایی و...مواجه هستیم بنابراین به تولید برق باید توجه ویژه ای شود زیرا یک کالای استراتژیک است و می تواند حتی در ثبات سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه عمده مصرف برق در ایران خانگی است، گفت: در شرایط کنونی منابع محدودی برای تولید داریم از این رو باید اصلاح قیمت گذاری هم دنبال شود.

کاظمی با بیان اینکه وزارت نیرو از همین الان به دلیل افت فشار گاز به دنبال افزایش تولید برق هم باشد، اظهار کرد: در حال حاضر بین مدیریت توزیع و تولید هم تفاوت وجود دارد که باید یکپارچه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه