English

حمید رضا جانباز در پاسخ به خبرگزاری موج؛

کمبود آب در روستاهای ۴ استان جدی است

حمیدرضا جانباز گفت : پیش بینی می کنیم که امسال در 4 استان کرمان، فارس، خراسان و خوزستان مشکل کمبود آب بیشتر از سایر استانهاست و در 7 هزار روستاها مجبور به آبرسانی سیار خواهیم بود.

کمبود آب در روستاهای 4 استان جدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم تفاهمنامه همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: در بودجه روستایی امسال اتفاقات خوبی افتاده و از محل های مختلف اعتبار برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستاها استفاده شده تا روستاها هم مانند شهرها از آب پایدار برخوردار شوند و هم اکنون با سازمان برنامه و بودجه مذاکرات داریم که اعتبارات از محل منابع توسعه مناطق محروم به بخش اب روستاها اختصاص یابد .

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه در سال های گذشته 9 میلیون نفر روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند، افزود: هرچند اعتبار ارزی از محل صندوق توسعه ملی به پروژه های روستایی امسال اختصاص نیافته اما معادل ریالی آن در بودجه در نظر گرفته شده به همین دلیل توسعه آبرسانی به روستاها ادامه خواهد یافت.

او با تاکید بر اینکه در این تفاهمنامه از ظرفیت های بنیاد برای پروژه های روستایی استفاده می شود، گفت: طبق توافق در هر یک از پروژه های آب رسانی به 130 روستای سیستان و بلوچستان 20 درصد از امکانات و منابع مالی بنیاد احسان استفاده خواهد شد.

جانباز با تاکید بر اینکه سال گذشته قراردادی را با بنیاد برکت منعقد کردیم که طرف دو هفته آینده نتایج آن اطلاع رسانی می شود، تصریح کرد: از اهتمام مدیران بنیاد تشکر می کنم و ما باید بنیاد را در کنار خود ببینیم و نگاه ما کارفرمایی_پیمانکاری نیست و باید از گروه های جهادی استفاده کنیم و حتی در پروژه های ملی هم کار گروهی را تعریف کرد

او افزود: امسال از پاییز سال گذشته پایش مناطق جمعیتی را در دستور کار قرار داده ایم و وضعیت تامین آب را رصد می کنیم و با توجه افزایش دما در چند هفته آینده آمادگی لازم برای خدمات رسانی در این شرایط کرونایی را داریم.

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره مشکل کمبود آب در چه استان هایی بیشتر است، گفت:  پیش بینی می کنیم که امسال در 4 استان کرمان، فارس، خراسان و خوزستان مشکل کمبود آب بیشتر از سایر استانهاست و در 7 هزار روستاها مجبور به آبرسانی سیار خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه