English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

توزیع کالاهای ویژه ماه رمضان آغاز شده است

یدالله صادقی درباره توزیع کالاهای ویژه ماه رمضان گفت: در ماه رمضان ۷ هزار تن شکر، ۸ هزار تن برنج و ۸۰۰ تن گوشت قرمز منجمد گوساله و ۳۰ هزار تن روغن توزیع خواهد شد.

توزیع کالاهای ویژه ماه رمضان آغاز شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، از آنجایی که کشور با موج چهارم کرونا روبرو است و از طرف دیگر ماه مبارک رمضان را در پیش داریم کمبود کالاهای اساسی و تامین صفی آن می تواند مشکلات جدیدی برای اجرای پروتکل های بهداشتی به وجود بیاورد، از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران طرح توزیع کالا ویژه ماه رمضان را در دستور کار قرار داده است، حالا باید دید در هفته های آینده وضعیت تامین و توزیع این کالاها چگونه خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره توزیع کالاهای ویژه ماه رمضان گفت: برای ماه مبارک رمضان طرح نظارتی داریم که در شرایط کنونی اجرا می شود و کالاهایی پرمصرف ماه رمضان همچون برنج، روغن، گوشت قرمز، خرما، محصولات لبنی و ... توزیع و توسط  کارشناسان سازمان صنعت مورد نظارت قرار می گیرند.

یدالله صادقی با بیان اینکه در شرایط کنونی تامین و توزیع مرغ به صورت ویژه انجام می شود، افزود: هم اکنون تامین مرغ به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و توزیع آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام می شود.

او با بیان اینکه در ماه رمضان ۷ هزار تن شکر، ۸ هزار تن برنج و ۸۰۰ تن گوشت قرمز منجمد گوساله و ۳۰ هزار تن روغن توزیع خواهد شد، تصریح کرد: همچنین برای ماه رمضان با هماهنگی انجمن خرما و میادین میوه و تره بار، خرما به قیمت مضافتی توزیع می شود.

 قیمت عرضه محصولات ویژه ماه رمضان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره قیمت عرضه محصولات ویژه ماه رمضان گفت: برنج هندی با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان، برنج تایلندی با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان، شکر با قیمت ۸۷۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد با ۸۰ هزار تومان برای مصرف کننده قیمت گذاری شده و در واحدهای صنفی منتخب، میدان میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای توزیع خواهد شد.

صادقی درباره قیمت روغن در بازار هم افزود: قیمت روغن براساس قیمتی که روی بسته بندی درج شده عرضه خواهد شد و نظارت بر توزیع این محصول هم توسط واحدهای نظارتی انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره نحوه توزیع محصولات ویژه ماه رمضان در شهرستان های استان، گفت: در شهرستان ها فرمانداری و ادارات صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی ستاد تنظیم بازار شهرستان محصولات را در شبکه های منتخب توزیع و نظارت خواهند کرد.

او درباره وضعیت قیمت گذاری محصولاتی مانند آش، حلیم، زولبیا و بامیه و... گفت: در حال حاضر اتحادیه های مربوطه بر مبنای قیمت تمام شده این محصولات و سود منطقی، برای اعضای تحت پوشش اتحادیه قیمت ها را اعلام کرده و نظارت ها براساس اصول بهداشتی در طول ماه رمضان انجام می شود.

قیمت گذاری آش و حلیم و زولبیا و بامیه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه کالاهایی مانند آش، حلیم، زولبیا و بامیه و ... جزو کالاهای اساسی به حساب نمی آید که دولت به بخش قیمت گذاری آن ورود کند، گفت: در حال حاضر سیاست دولت تامین و نظارت کالاهای اساسی ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در  یکسال گذشته قیمت کالاهای اساسی به شدت افزایش یافته و برخی کالاها همچون گوشت مرغ با کمبود عرضه روبرو بوده، به همین دلیل تامین کالاها و نظارت بر توزیع این کالاها اهمیت ویژه ای دارد که دولت در حال حاضر اجرای آن را در دستور کار قرار داده است، اما نکته ای که وجود دارد این است که قیمت این کالا به قدری افزایش یافته که بسیاری از شهروندان توان خرید این محصولات را مانند گذشته ندارند، به همین دلیل دولت باید برنامه ای را برای تامین ارزانتر کالاهای اساسی در دستور کار قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    بسیار زحمت کشیدید وقیمت گذاری رو انجام دادید
    کاربزرگی بود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه