English

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج؛

افزایش سرمایه ذوب آهن در شرایط مثبت بازار انجام می شود

منصور یزدی زاده با اشاره به اینکه افزایش سرمایه ذوب آهن در شرایط مثبت بازار انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از محل بند تبصره ۵ حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و تسویه نشده وارد افزایش سرمایه می شود و در شرایط کنونی افزایش سرمایه مرحله آخر را طی می کند و در حال تامین تضامین برای اجرای افزایش سرمایه هستیم.

افزایش سرمایه ذوب آهن در شرایط مثبت بازار انجام می شود

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان به دنبال طی کردن روند منطقی افزایش سرمایه است، گفت: با توجه به اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان به سوددهی رسیده و دیگر زیان انباشته ای دیگر ندارد، به همین دلیل قیمت سهام این شرکت بسیار بالاتر از قیمت کنونی آن است، از این رو سهامداران نباید به صورت هیجانی معاملات خود را انجام دهند.

منصور یزدی زاده با بیان اینکه پیش از این اتفاقاتی درباره قیمت گذاری فولاد و ... در بورس کالا رخ داده بود که بر شرایط کلی بازار تاثیر گذاشته بود افزود: در حال حاضر این مسائل برطرف شده است و شرکت ذوب آهن هم نه تنها در بخش ریل بلکه در تولید و صادرات فولاد برنامه های رو به رشد خود را پیش می برد.

او با تاکید بر اینکه آغاز سودسازی شرکت ذوب آهن آینده روشنی را رقم خواهد زد، تصریح کرد: در شرایط کنونی معاملات سهام شرکت ذوب آهن اصفهان بر مبنای وضعیت بازار انجام می شود، اما از آنجایی که قیمت دلار در حال حاضر کاهش نیافته و پیش بینی ها مربوط به روند نزولی قیمت ارز باعث شده بود فضای روانی بورس منفی شود اما واقعیت این است که در این مقطع قیمت ارز تا حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر کاهش پیدا نمی کند. از طرف دیگر گزارش های ماهانه حکایت از روند رو به رشد تولید و فروش است.

 اصلاح رویه موجود در بورس

یزدی زاده با تاکید بر اینکه رئیس مجلس به دنبال اصلاح رویه موجود در بورس است، تصریح کرد: در حال حاضر من مطلع هستم که رئیس مجلس نگاه مثبتی به بازار سرمایه دارد و شخصا به دنبال اصلاح مشکلات کنونی بازار است، به همین دلیل پیش بینی می شود که در آینده روند بازار صعودی می شود و قیمت سهام ذوب آهن هم که هم اکنون بسیار پایین تر از قیمت واقعی آن است واقعی می شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده ذوب آهن پیگیر افزایش سرمایه است، گفت: با توجه به اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از محل بند تبصره ۵ حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و تسویه نشده وارد افزایش سرمایه می شود و در شرایط کنونی افزایش سرمایه مرحله آخر را طی می کند و در حال تامین تضامین برای اجرای افزایش سرمایه هستیم.

او با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که افزایش سرمایه در شرایط مثبت بازار انجام شود، گفت: وقتی ۲ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده می شود، باید در شرایطی انجام شود که روند بازار مثبت است زیرا این افزایش سرمایه با هزینه کرد همراه است، به همین دلیل روال کارها انجام خواهد شد و در فرصت مناسب این افزایش سرمایه اجرا می شود حالا احتمال این که قبل از سال هم انجام شود وجود دارد.

تولید محصولات با ارزش افزوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان با ورود به تولید ریل و محصولات با ارزش افزوده بالاتر نه تنها توانسته است از زیاندهی به سودسازی برسد، به دلیل اینکه برنامه خود را روی تولید محصولات و فرآورده های خاص قرار داده تقاضای بالای برای محصولات شرکت نیز وجود دارد. از این رو بسیاری از سهامداران این شرکت که در چند وقت اخیر تحت تاثیر جوکلی بازار زیان دیده اند به روند صعودی بازار و این سهم امیدوار هستند و مدیرعامل این شرکت هم وعده داده که ارزش واقعی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در آینده محقق خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه