English

محمد کشتی آرا در گفتگو با خبرگزاری موج؛

حباب قیمت سکه امامی به یک میلیون تومان رسیده

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران گفت: در روز گذشته با وجود اینکه قیمت طلا کاهشی بوده است، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران روز گذشته از خرید خودداری می کردند، با این حال تقاضا برای سکه امامی افزایش یافته به طوری که حباب قیمت سکه امامی به یک میلیون تومان رسیده است.

حباب قیمت سکه امامی به یک میلیون تومان رسیده

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در روز گذشته  قیمت طلا کاهشی بوده و بسیاری از سرمایه گذاران از خرید خودداری می کردند، گفت: با این حال تقاضا برای سکه امامی افزایش یافته به طوری که حباب قیمت سکه امامی به یک میلیون تومان رسیده  است.

محمد کشتی آرا در حال حاضر وضعیت بازار طلا قابل پیش بینی نیست، گفت: با توجه به تغییرات سیاسی در آمریکا هر اتفاقی در اقتصاد جهان ممکن است بروز کند و تبعات روی قیمت ارز و طلا نمایان خواهد شد.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه قیمت ارز در بازار داخلی در حال تغییر است، تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل جو روانی حاکم بر بازار قیمت ها هر ده دقیقه تغییر می کند و نکته این است که در شرایط موجود با توجه به کاهش قیمت ها، خرید و فروش ها هم با احتیاط کامل انجام می شود اما به طور کلی تقاضا برای خرید هم کاهش یافته است.

او با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بازار طلا سردرگم هستند، تصریح کرد: تقاضا برای سکه امامی به صورت غیرمترقبه افزایش یافته و الان حباب قیمت سکه امامی به یک میلیون تومان رسیده است.

تغییرات ناگهانی و سریع قیمت ارز و طلا 

کشتی آرا با اشاره به اینکه وضعیت بازار جهانی تا روز پنج شنبه و جمعه پیش رو تعیین خواهد شد، اظهار کرد: در روز سه شنبه قیمت انس جهانی طلا، ده دلار نسبت به روز قبل آن افزایش یافته است و این نوسانات ناشی از تغییر سیاست هایی است که برای دولت جدید آمریکا پیش بینی شده است، اما به طور کلی نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت بازار در چند روز آینده ارائه کرد.

او با تاکید بر اینکه جو روانی حاکم بر بازار منجر به نوسان سریع در بازار شده است، تاکید کرد: خبرها درباره کاهش قیمت ارز هم نوعی حساسیت در بازار ایجاد کرده و شاهد تغییرات ناگهانی و سریع قیمت ارز و طلا در بازار هستیم.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران  با تاکید بر اینکه مصنوعات طلا هم دچار همین نوسانات قیمتی است، اظهار کرد: بسیاری از خانواده هایی که به دنبال خرید مصنوعات طلا هستند همچنان دست نگهداشته اند تا ببینند کی بازار به ثبات می رسد و پس از آن اقدام به خرید کنند، به همین دلیل در شرایط کنونی بازار مصنوعات کاملا راکد است.

قیمت سکه و طلا

کشتی آرا درباره احتمال افزایش تقاضا در آستانه سال نو خورشیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان وضعیت گردشگری در هاله ای از ابهام است و تورهای مسافرتی کنسل شده اند، تقاضا برای مسافرت های خارجی و ارز زیاد ایجاد نمی شود به همین دلیل بعید به نظر می رسد امسال در آستانه سال جدید شاهد افزایش قیمت ارز باشیم.

او درباره احتمال تغییر قیمت سکه و طلا در آستانه نورورز تصریح کرد: از آنجایی که در کشور مراسم ها و رسوم هایی وجود دارد که در روزهای نوروز اجرا می شود این پیش بینی وجود دارد که قیمت سکه و طلا در روزهای نزدیک به تعطیلات نوروز افزایش پیدا کند.

 سیاست گذاری های جدید دولت آمریکا 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در روزهای اخیر قیمت دلار در ایران دچار افت شده و به کانال ۲۱ هزار تومان هم ورود کرد و همین مساله باعث کاهش قیمت طلا در ایران شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ۹۲۰ هزار تومان کاهش یافت و از آنجایی که قیمت انس طلای جهانی هم روندی نزولی داشته پیش بینی می شود که قیمت طلا در ایران در محدوده ۸ تا ۹ هزار تومان قرار بگیرد.

 چراکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت دلار در ایران به کمتر از ۲۰ هزار تومان افت می کند و البته این مساله هنوز روشن نیست و در چند ماه آینده با مشخص شدن سیاست های دولت جدید آمریکا وضعیت این بازار هم شفاف تر خواهد شد.

 هرچند رئیس جمهوری برای سال آینده وعده ای دلار ۱۵ هزار تومانی را داده است، اما در شرایط کنونی هیچ یک از کارشناسان این عدد را در وضعیت حال حاضر اقتصاد، منطقی نمی دانند و می گویند پیش بینی درباره قیمت طلا و ارز از همین الان بسیار دشوار و غیرممکن است و باید منتظر سیاست گذاری های جدید دولت آمریکا ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه