English

مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

قطع روشنایی در بزرگراه ها از ساعت ۹ به بعد بدلیل محدودیت تردد است

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه محدودیت تردد به دلیل کرونا از ساعت ۹ شب به بعد اجرا شده است، روشنایی در بزرگراه ها و اتوبان‌ها کاهش یافته است، اما در خیابان ها و کوچه تغییری نداشته است.

قطع روشنایی در بزرگراه ها از ساعت ۹ به بعد بدلیل محدودیت تردد است

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری موج  درباره تاریکی های اخیر در جاده‌ها گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه محدودیت تردد به دلیل کرونا از ساعت ۹ شب به بعد اجرا شده است روشنایی در بزرگراه ها و اتوبان ها کاهش یافته است، اما در خیابان ها و کوچه تغییری نداشته است.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از زمان تاریک شدن هوا چراغ بزرگراه و اتوبان ها به صورت خودکار روشن می شود، افزود: هدف صنعت برق، تامین برق مورد نیاز مردم است و در شرایط کنونی به دلیل محدویت تامین برق نیروگاه های کشور روشنایی معابر برون شهری و اتوبان ها یک در میان شده است.

او افزود: از آنجایی که ساعت ۹ شب به بعد محدودیت تردد ایجاد شده و ماشین ها در بزرگراه ها با نور بالا حرکت می کنند کاهش نور برای آنها مشکلی پیش نمی آورد.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه در خیابان ها و کوچه ها برنامه کاهش روشنایی وجود ندارد اظهار کرد: اگر در محله ای کاهش نور وجود دارد مردم در سامانه برق اعلام کنند تا با ابلاغ به شرکت های توزیع رسیدگی شود.

مردم باید در مصرف برق صرفه جویی کنند 

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در شرایط کنونی مردم باید در مصرف برق صرفه جویی کنند تا وارد خاموشی نشویم، تصریح کرد: در حال حاضر باید در این زمینه همدلی کنیم تا انرژی برای مراکز حساس همچون بیمارستان ها و ... تامین شود. مردم باید احساس کنند که زمستان است و لباس بیشتری بپوشند تا کمتر انرژی در کشور مصرف شود.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش تولید برق داشته‌ایم، گفت: به همان میزان افزایش تولید افزایش مصرف برق هم داشته ایم؛ چراکه در سال جاری علاوه بر برق رسانی به روستاها میزان مصرف برق بخش صنایع هم افزایش یافته است.

او افزود: در سال بین یک تا یک و نیم میلیون مشترک جدید به شبکه برق وصل می شود و البته در شرایط کنونی برخی مناطقی هستند که گازرسانی نشده و همچنان از وسایل برقی برای گرمایش استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه