English

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری موج؛

جریمه ۱۶ درصدی مشترکان پرمصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه همه مشمولان صنعت برق شامل 7 درصد افزایش قیمت شده اند و 15 درصد مشمولان که بیش از الگوی مصرف برق استفاده کرده اند شامل افزایش قیمت 16 درصدی برق شده اند.

جریمه 16 درصدی مشترکان پرمصرف برق

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه برای مناطق معمولی میزان مصرف برق طبیعی در ماه 300 کیلوات و برای مناطق گرمسیری 3 هزار کیلوات در نظر هرگفته شده است، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از مشترکان برق مطابق الگوی تعیین شده برق مصرف می کنند و 16 درصد مشترکان بیشتر از الگو، مصرف برق دارند که برای این گروه از ابتدای اردیبهشت 16 درصد قیمت برق افزایش یافته است و برای مصرف کننده های عادی 7 درصد قیمت برق افزایش یافته است.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده در خرداد ماه تعمیر نیروگاه ها به پایان می رسد، افزود: در سال جاری نیروگاه های جدیدی نیز وارد مدار تولید می شوند، از این رو هیچ نگرانی درباره تامین برق مورد نیاز کشور در تابستان وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته مصرف برق کشور 57.671 مگاوات بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در تابستان امسال میزان برق مصرفی به 58.500 مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در تابستان سال جاری امیدواریم با همکاری مشترکان میزان مصرف برق با کاهش چشمگیری همراه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه بخشی از برق تولیدی ایران از طریق نیروگاه های برق-آبی است در تابستان سال های گذشته به دلیل خشکسالی تولید برق این نیروگاه ها کاهش می یافت که به شکل قطعی برق در کشور نمود پیدا می کرد، اما امسال از آنجایی که بارندگی خوبی در کشور داشته ایم، پیش بینی می شود میزان تولید برق این نیروگاه ها افزایش یابد و تمام برق مورد نیاز کشور تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه