English

اسلامی:

برای رشد اقتصادی باید سرمایه ‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای رشد اقتصادی باید سرمایه ‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود.

برای رشد اقتصادی باید سرمایه ‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل  از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک سال ۹۹ که با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌و نقل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته و بهبود عملکرد، رضایت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، بر افزایش بهره وری در نظام حمل‌و نقل و لجستیک تاکید می‌شود.

اسلامی، بر رعایت سه نکته کلیدی در نظام حمل و نقل و لجستیک تاکید کرد و ادامه‌داد: توسعه همه‌ جانبه زیرساخت ‌ها با ارائه کیفی و سپردن پروژه‌ها به کارآمدن، پاسخگو بودن، رسیدگی به امور مردم، ارائه گزارشی از اقدامات و رویکرد‌های شرکت ‌ها و سازمان‌ ها در ایام کرونا و ارائه گزارش به رییس‌جمهوری و رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار بگیرد.

وی درباره توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها و اجرای باکیفیت آنها، تاکیدکرد: اجرای قاطعانه و مستحکم پروژه‌های زیرساختی مدنظر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرفصل‌ها و منابع مختلف برای انجام پروژه‌ها تعریف شده است که باید از طریق آن‌ها منابع انجام و تکمیل پروژه‌ها تامین شود و نباید در انجام پروژه‌های زیرساختی فقط به ردیف بودجه بسنده کرد.

وی با ابراز رضایت از انجام اقدامات مهم در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: اقدامات بازآفرینی شهری در این دوره و پس از ۴۰ سال در چابهار بسیار حائز اهمیت بود و رضایت مردم را به دنبال داشت.

اسلامی اعلام‌کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ وزارت راه‌ و شهرسازی، لایحه مطلوبی است که باید تلاش کرد از طریق آن نسبت به محرومیت‌زدایی، توسعه و پیشرفت متوازن همه‌جانبه اقدام کرد.

وی گفت: اصلاحات سیاستی، برنامه‌ای و عملیاتی باید فراگیر در همه سازمان ‌ها و یکپارچه اجرا شود، در سال ۱۴۰۰ انتظار می‌رود تا همه سازمان‌ها، کارآمد، نوآور، خلاق، پیشرو، خدمتگزار و پاسخگو باشند، زیرا پاسخگو بودن، رسیدگی به امور مردم و باز کردن گره از زندگی آنان برای دولت حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی، همچنین بر تغییر فرهنگ رفتاری افرادی از جمله مشاوران، پیمانکاران، عرضه‌کنندگان و خدمات دهندگانی که با وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد و گفت: پیمانکارانی که خوب کار می‌کنند و درستکار هستند باید مورد احترام باشند و در همکاری مشترک با وزارتخانه، آسیب نبینند.

وی گزارش‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه را در ایام کرونا، مثبت و تاثیرگذار عنوان کرد و از ارائه مجدد آن‌ها در نشست بعدی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

اسلامی گفت: چکیده گزارش سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و دستاورد‌ها در ایام کرونا و ارتباطات با کسب و کار‌های فعال حوزه حمل و نقل خدمت رییس جمهور ارایه خواهد شد، همچنین این چکیده به شکل کتاب درآمده و به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، سیاست وزارتخانه را کاهش قیمت حمل‌و نقل و افزایش سهم ترانزیت برشمرد و افزود: افزایش بهره‌وری در چیدمان نظام حمل‌و نقل پیگیری خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا بار سریع‌تر، ایمن‌تر، مطمئن‌تر و با هزینه کمتر جابه شود و به نقاط مصرف برسد.

وی در عین حال خواستار بازنگری در طرح جامع لجستیک در شرایط کرونایی شد.

وزیر راه و شهرسازی پیشتر با بیان اینکه برای رشد اقتصادی باید سرمایه ‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود، گفت: تلاش وزارت راه توسعه لجستیک از مسیر جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

وی، دو روز پیش با سفر به سیستان و بلوچستان ۱۳ پروژه دریایی و بندری با چهار هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال اعتبار را در این استان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی با ۱۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال را آغاز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه