English

علی نقیب در گفتگو با خبرگزاری موج؛

اضافه کردن اسانس به محلول های ضد عفونی تخلف است

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: محلول ضدعفونی کننده دست نباید هیچگونه اسانسی داشته باشد و اضافه کردن اسانس های خوشبوکننده به محلول ضدعفونی نوعی تخلف است.

اضافه کردن اسانس به محلول های ضد عفونی تخلف است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه در روزهای اخیر با تشدید شدت کرونا در ایران میزان تقاضا برای محلول های شوینده چند برابر شده است تنوع محصولات در بازار هم بیشتر شده و برخی از این محصولات دارای اسانس های هستند که میزان درصد الکل آن نامشخص می کند. از طرف دیگر از آنجایی که حدود 20 درصد از مواد اولیه این محصولات تاکنون از خارج تامین می شد شائبه های درباره دست ساز بودن و تقلبی بودن این محصولات وجود دارد، هرچند ظرفیت تولید ایران در محصولات شوینده و بهداشتی سه برابر نیاز داخلی است، اما محدودیت در واردات مواد اولیه و کمبود ارز باعث شده تا تولید این محصولات در کشور با تمام ظرفیت انجام نشود به همین دلیل محصولات زیر پله ای هم در بازار زیاد است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از نظر مواد ضدعفونی هیچگونه کمبودی ندارد و نیازی به واردات ندارد، گفت: در شرایط کنونی ظرفیت تولید محصولات شوینده و بهداشتی ایران بیش از نیاز داخلی است به همین دلیل تاکنون بخش عمده ای از آن صادرات می شده است و در شرایط کرونا با وجود اینکه تقاضا برای محصولات شوینده و بهداشتی افزایش دو برابری داشته همچنان تولید داخلی جوابگوی تقاضا برای این محصولات است.

علی نقیب با اشاره به اینکه انواع مختلفی از محلول های ضد عفونی در بازار وجود دارد، افزود: محلول ضدعفونی کننده دست نباید هیچگونه اسانس و ... داشته باشد و اضافه کردن اسانس های خوشبوکننده نوعی تخلف است ولی برای محلول های ضدعفونی کننده سطوح اگر اسانس لیمو و... اضافه شود چون در فضا پخش می شود اشکالی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر محصولات متنوعی به نام محلول های ضدعفونی کننده در بازار وجود دارد و از آنجایی که طبق توصیه های پزشکی تنها محلول های دارای 70 درصد غلظت الکل می توانند ویروس کرونا را از بین ببرند اضافه شدن اسانس های خوشبو کننده تشخیص الکل داشتن این نوع محلول ها را از بین می برد، به عبارت دیگر در شرایط کنونی محلول هایی در بازار وجود دارد که شائبه های درباره درصد الکل آنها وجود دارد و بسیاری از مردم با این عنوان که دارای اسانس های خوشبو کننده هستند از این محصولات خریداری می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه