English

فاطمه پهلوانی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

پیش بینی سهم ۵۰ درصدی بهره وری در رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه

رئیس سازمان ملی بهره وری درباره پیش بینی تحقق بهره وری در کشور، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه احتمالا رشد اقتصادی حاصل از بهره وری عملکردی تا 50 درصد هم خواهد بود.

پیش بینی سهم 50 درصدی بهره وری در رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان ملی بهره وری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در ماده 3 قانون برنامه ششم سهم 9 بخش اقتصادی را مشخص کرده است و دستگاه های متولی این بخش هدف اصلی برنامه بهره وری قرار گرفته اند، گفت: در حال حاضر ما می توانیم یک ردیف برنامه ای و یک ردیف بودجه ای داشته باشیم و برمبنای همین برنامه بودجه تخصیص یابد.

فاطمه پهلوانی با بیان اینکه ارگان ها توسط بنگاه های اقتصادی بخش ها را مدیریت می کنند به همین دلیل اقتصاد دولتی اهمیت بالایی دارد، افزود: برنامه بهره وری برای بخش خصوصی هم با الگوی مشابه اما مجزا ارائه شده است. 

او افزود: بهره وری شرکت های دولتی براساس یک سال پایه سنجیده می شود، به همین دلیل الگوریتم بررسی بهره وری سازمان های دولتی تدوین شد.

پهلوانی با تاکید بر اینکه در صورتی که سازمان های دولتی اطلاعات مورد نیاز برای سنجش بهره وری را در سامانه وارد نکنند توسط سازمان ملی بهره وری وارد و اطلاعات به نهادهای ذیربط ارائه می شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی کمیته بهره وری در استان ها زیر نظر استانداری تشکیل شده است.

پهلوانی با بیان اینکه مقصر اصلی بهره وری پایین در کشور اقتصاد نفتی است، گفت: در حال حاضر کشور ما نیازمند نگاهی سیستمی است، امروز نمی توانیم اقتصاد ایران را با کشورهای پیشرو در بهره وری مقایسه کنیم، زیرا ایران مراحل مختلف توسعه را به شکل طبیعی طی نکرده و عصر کشاورزی، صنعت و...در کشور مراحل خود را طی نکرده است.

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره پیش بینی تحقق بهره وری در کشور، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه احتمالا رشد اقتصادی حاصل از بهره وری عملکردی تا 50 درصد هم خواهد بود، در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که باید از منابع به خوبی استفاده شود، برای نمونه مصرف آب تسویه شده در کشور بسیار بالاتر از میانگین های جهانی است و این ارتباطی به شاخص ندارد.

استقرار چرخه بهره وری

معاون راهبری سازمان ملی بهره وری با اشاره به اینکه استقرار چرخه بهره وری در بدنه سازمان های دولتی از سال 1397 انجام شد، گفت: چرخه بهره وری با این هدف بهبود وضعیت بهره وری در سازمان ها اجرایی شده و در کوتاه مدت نتیجه آن چندان قابل مشاهده نیست.

محمودی با بیان اینکه در سال 99 تبصره قانونی در بودجه باعث افزایش همکاری دستگاه ها شده است، تصریح کرد: وقتی چرخه بهره وری در گام های اول به درستی اجرا شود کمک می کند در گام های بعدی پروژه ها با دقت بیشتری اجرا شوند.

ضرورت فرهنگ سازی بهره وری

خلیلی معاون ساماندهی شبکه سازمان ملی بهره وری با اشاره به اینکه مدیریت دانش بهره وری با رویکرد ترویج فرهنگ بهره وری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای دستیابی به این هدف نیازمند حرکت همه سازمان ها برای ایجاد هم افزایی است. امروز همه مردم و سازمان ها از ذینفعان بهره وری هستند و در پرتالی که آبان ماه به بهره برداری می رسد همه ذینفعان می توانند در تعامل باشند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه