English

قایم مقام وزیر صنعت در امور تولید

بانک های خصوصی در طرح‌ رونق تولید عملکرد مناسبی نداشتند/ایجاد ۶۳۴هزار شغل در حوزه صنعت

قایم مقام وزیر صنعت در امور تولید گفت:حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.

بانک های خصوصی در طرح‌ رونق تولید عملکرد مناسبی نداشتند/ایجاد ۶۳۴هزار شغل در حوزه صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،قایم مقام وزیر صنعت در امور تولید در اولین نشست خبری خود در دولت دوازدهم افزود:یکی از ویژگی های بارز بودجه ۹۷ توجه به موضوع تولید و اشتغال است و حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.

رحمانی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ پیش بینی شده است که حوزه صنعت، معدن و تجارت حدود ۶۳۴ هزار شغل ایجاد کند بیان داشت:در بودجه سال ۹۶ ایجاد حدود ۴۵۰ هزار شغل هدف گذاری شده بود که در ۸ ماه سال این هدف گذاری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد هدف گذاری اشتغال پیش بینی شده در بودجه ۹۷ در حوزه صنعت، معدن و تجارت است افزود:ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی(شغل اولی های دانشگاهی) یکی از برنامه های اصلی پس از تصویب بودجه ۹۷ خواهد بود.همچنین قرار است اجرای طرح توسعه ای تولید پوشاک با اولویت روستاها و شهرهای کوچک دیگر اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

به گفته رحمانی اولویت کارگاه های کوچک خانگی،  ایجاد واحدهای فراوری و ساخت سنگ های تزیینی و جواهرآلات است که این هدف را دنبال می کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه راه اندازی واحدهای بسته بندی و حمایت از واحدهای تولید گیاهان دارویی به عنوان یک فعالیت دانش بنیان، در دستور کار است گفت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از صادرات و واحدهای تولیدی صادرات گرا تاکید دارند که این مهم در اولویت کاری ما است.همچنین توجه به تولید داخل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با جدیت دنبال می شود.

وی یاد آور شد:رسانه ها در فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخل و حمایت از سازمان های توسعه ای می توانند کمک کنند. 

رحمانی ادامه داد:پیش بینی شده که صندوق های توسعه ای تا ۴۹ درصد تسهیلات به سازمان های توسعه ای ارایه دهند و با آن ها مشارکت کنند،که سال گذشته تا ۲۰ درصد بوده است.

قایم مقام وزارت صنعت با اشاره به اینکه اکتشاف در چند سال اخیر معادل کل اکتشاف تاریخ کشور بوده است و ایران جزو ۱۰ کشور پرپتانسیل معدنی دنیا است پرداخت و افزود:۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد (طرح) بالای ۶۰ درصد داریم که امسال راه اندازی ۶ هزار واحد(طرح) هدف گذاری شده است، هدف گذاری پارسال ۵ هزار و ۴۰۰ طرح بود که حدود ۵ هزار و ۵۵۰ طرح و بیش از هدف گذاری راه اندازی شد.

رحمانی توضیح داد:تا پایان سال از هدف گذاری راه اندازی ۶ هزار طرح جلو می افتیم، ماهی ۵۰۰ واحد راه اندازی می کنیم.وامسال ۴۴ حکم برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن ها رونق تولید است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه میانگین زمان صدور جواز تاسیس در سال گذشته ۶.۷ روز بود که امسال به ۵.۴ روز رسید افزود:هدف گذاری امسال صدور ۷ هزار و ۵۰۰ جواز تاسیس بود که در ۶ ماهه سال ۸ هزار و ۴۰۰ جواز صادر شد و از هدف گذاری جلو افتادیم.

وی با بیان اینکه بانک ها قرار بود در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای طرح  رونق تولید پرداخت کنند که تا پایان اسفند پارسال حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد تصریح کرد:بانک های خصوصی در این زمینه عملکرد مناسبی نداشتند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی