English

جانعلی بهزاد نسب در پاسخ به خبرگزاری موج؛

تخصیص ۳۵ درصد تسهیلات صندوق کشاورزی به بخش زراعت و باغداری

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر 35 درصد از تسهیلات صندوق کشاورزی به بخش زراعت و باغداری اختصاص داده می شود و مابقی تسهیلات به بخش های صنایع تبدیلی، شیلات، منابع طبیعی و...اختصاص می یابد.

تخصیص 35 درصد تسهیلات صندوق کشاورزی به بخش زراعت و باغداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه در حال حاضر 2300 میلیارد تومان سرمایه صندوق های کشاورزی است، گفت: در حال حاضر سهم بخش کشاورزی در تشکیل سرمایه کمتر از 5 درصد است در حالی که سهم کشاورزی در تولید ناخالصی داخلی 8 درصد است که برای ایجاد توازن دولت می تواند بخشی از دارایی های مازاد را به سرمایه صندوق ها تبدیل کند. همچنین براساس ماده 31 می توان 5 درصد از بودجه تملیک دارایی های استانی به صندوق های کشاورزی داده شود.

جانعلی بهزاد نسب با بیان اینکه او با تاکید بر اینکهتسهیلات بانکی صندوق ها برای فعالیت های کشاورزی 13.5 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی و منابع داخلی در 16 سال گذشته بوده است که با کارمزد 4 درصد با ضمانت های آسان به بهره برداران پرداخت می شود.

 بهزاد نسب با بیان اینکه تسهیلات صندوق های کشاورزی برای تکمیل زنجیره تولید هدایت می شود، افزود: حمایت از کشاورزی قراردادی، کمک مالی برای تامین نهاده ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی از دیگر اقدامات صندوق های کشاورزی است.

او با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی شکل گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر با معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان ارتباط برقرار کرده ایم.

بهزاد نسب در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان تسهیلات پرداختی این صندوق گفت: در حال حاضر 35 درصد از تسهیلات صندوق کشاورزی به بخش زراعت و باغداری اختصاص داده می شود و مابقی تسهیلات به بخش های صنایع تبدیلی، شیلات، منابع طبیعی و...اختصاص می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه