English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

روند معاملات بازار طلا در سایه ادعای گشایش اقتصادی/گشایش اقتصادی چه تاثیری بر بازار طلا و سکه خواهد گذاشت؟

چند روز پیش رئیس جمهوری اعلام کرد در هفته جاری در اقدامی گشایش اقتصادی در کشور ایجاد می کند، این ادعا روز یکشنبه باعث کاهش قیمت ارز و طلا شد، اما به دلیل اینکه گمانه زنی ها اتفاق خاصی را برآورد نمی کرد روز بعد معاملات طلا و ارز دوباره از سر گرفته شدند.

روند معاملات بازار طلا در سایه ادعای گشایش اقتصادی/گشایش اقتصادی چه تاثیری بر بازار طلا و سکه خواهد گذاشت؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس جمهوری چند روز پیش خبر از گشایش اقتصادی داد و این ادعا روز یکشنبه هفته جاری باعث کاهش قیمت ارز و طلا شد، به طوری که قیمت ارز به ۲۱ هزار تومان رسید و قیمت سکه هم به کمتر از ۱۰ میلیون تومان کاهش یافت، اما این قیمت ها پایدار نماند، زیرا بعد از آنکه گمانه زنی های زیادی درباره گشایش اقتصادی مطرح شد و بسیاری آن را به تصویب FATF، حذف تحریم ها یا پیش فروش نفت نسبت دادند و در نهایت برخی از این موضوعات توسط مسئولان تکذیب شد و در نهایت معامله گران کاهش قیمت طلا و ارز را پایدار ندیدند، هرچند هفته پیش رئیس کل بانک مرکزی نیز وعده کاهش قیمت ارز نیز داده بود.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به کاهش قیمت طلا و ارز تنها در روز یک شنبه اتفاق افتاد گفت: بعد از تعطیلی روز شنبه با توجه به اینکه خبر گشایش اقتصادی مطرح شده بود قیمت سکه طلا حدود ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید و قیمت دلار هم به حدود ۲۱ هزار تومان رسید.

محمد کشتی آرا با بیان اینکه گمانه زنی ها درباره گشایش اقتصادی اتفاق خاصی را برآورد نکرد، به همین دلیل در روز بعد معاملات طلا دوباره از سر گرفته شد، افزود: در روز دوشنبه قیمت ارز دوباره به ۲۲ هزار تومان رسید و قیمت طلا هم همین روند روبه رشد را آغاز کرد و سکه به نرخ بالای ۱۰ میلیون تومان رسید. در واقع قیمت سکه روز یکشنبه به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید و دوشنبه به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و مهمترین دلیل آن افزایش تقاضا بعد از اینکه گشایش اقتصادی رخ نداد بود.

او با نگاهی به رویکرد معامله گران به گشایش اقتصادی تصریح کرد: در روزهای گذشته فرضیه های متفاوتی درباره گشایش اقتصادی مطرح کرده بودند که شامل بحث FATF، فروش نفت و حذف تحریم ها بود که برخی از این گمانه زنی ها توسط مسئولان تکذیب شد و در نهایت معامله گرها به این نتیجه رسیدند که تغیر عمده ای در بازار به وجود نمی آید، به همین دلیل معاملات از سر گرفته شد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره اینکه گشایش اقتصادی چه تاثیری بر بازار طلا و سکه خواهد گذاشت، اظهار کرد: در شرایط کنونی قبل از اینکه دولت برنامه خود را اعلام کند نمی توان درباره بسته گشایش اقتصادی و تاثیر آن بر بازار طلا پیش بینی کرد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم دولت چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه در دو سه رو گذشته نسبت به ماه های گذشته معاملات طلا به سطح اشباع رسیده است، گفت: به طور قطع در حال حاضر نیز به مانند ماه های گذشته سطح تقاضا برای طلا کاهش یافته است و از طرف دیگر در چند روز گذشته قیمت اونس جهانی طلا هم بالای دو هزار دلار در نوسان بود و این موضوع می تواند ناشی از فاکتورهای مختلفی مانند افزایش قیمت نفت باشد، چراکه نفت و دلار روی هم تاثیر می گذارند و وقتی قیمت نفت بالا می رود ارزش دلار کاهش می یابد و برعکس زمانی که قیمت نفت کاهش می یابد ارزش دلار بالا می رود و دلار هم روی قیمت طلا تاثیر می گذارد. البته در ماه های اخیر دولت آمریکا دلار بدون پشتوانه چاپ کرده و روی ارزش آن تاثیر منفی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از اینکه خبر گشایش اقتصادی پوچ از آب درآمد قیمت ارز که به ۲۱ هزار تومان و قیمت سکه هم به کمتر از ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته بود، دوباره روند افزایشی به خود گرفتند، زیرا گمانه زنی معامله گرها درباره گشایش اقتصادی بی نتیجه مانده و بسیاری از ادعاها مبنی بر تصویب FATF و... توسط مسئولان تکذیب شده و در نهایت معامله گران کاهش قیمت طلا و ارز را پایدار نمی بینند، هرچند هفته پیش رئیس کل بانک مرکزی نیز وعده کاهش قیمت ارز را داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه