English

ذبح دام در عید قربان به دلیل کرونا تنها در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد ذبح دام در عید قربان به دلیل کرونا تنها در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

ذبح دام در عید قربان به دلیل کرونا تنها در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علی صفر ماکنعلی اظهار کرد: در عید قربان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه مراکز عرضه دام مانند سال گذشته برپا نمی‌شود و ذبح دام تنها در کشتارگاه‌ها صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مراجعه به این کشتارگاه‌ها می‌تواند به صورت فیزیکی و البته با رعایت فاصله اجتماعی، همچنین به صورت تلفنی و یا آنلاین صورت پذیرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: ۳۵۴ کشتارگاه در سراسر کشور در روز عید قربان آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند و هزار و ۶۰۰ اکیپ ثابت و سیار نیز در این کشتارگاه‌ها بر فاصله گذاری اجتماعی، همچنین روند انجام کشتار نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار راس دام در روز عید قربان کشتار شود که اکیپ‌های مختلف آموزش‌های لازم برای نظارت بر روند کشتار و حتی حمل و نقل این دام را دیده اند.

ماکنعلی تصریح کرد: خودروهای مختلف برای حمل و نقل گوشت قربانی وجود دارد که هموطنان می‌توانند با اعلام به کشتارگاه‌ها گوشت موردنظر خود را پس از کشتار در محل‌های موردنظر خود تحویل بگیرند.

وی با اشاره به ممنوعیت کشتار غیر مجاز اظهار کرد: از همه مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند، هرچند انتقال بیماری کووید ۱۹ از حیوان به انسان هنوز اثبات نشده، اما برای رعایت جوانب احتیاط و جلوگیری از انتشار سایر بیماری‌های مشترک میان حیوان و انسان از هر گونه کشتار غیر مجاز جلوگیری می‌شود و کشتار دام تنها باید در کشتارگاه‌های مجاز و با نظارت اکیپ‌های دامپزشکی صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی