English

به گزارش خبرگزاری موج؛

کگهر تک سهم ارزنده در بازار نوسانی

با توجه به اینکه شاخص کل بورس رشد بالایی داشته و شرکتی هایی مانند کگهر در ۴ سال گذشته افزیش ۴ برابری بازدهی و سودآوری داشته اند، را داشته پیش بینی می شود در سال جاری ارزش سهام این شرکت در بورس رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

کگهر تک سهم ارزنده در بازار نوسانی

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر شاخص کل بورس به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسیده، شاخصی که کم کم سهام های ارزنده را از سایر سهام ها تفکیک می کند و به عبارت دیگر شرکت های که از نظر بنیادی قوی نبوده و اند و در این چند هفته رشد زیادی کرده اند با اصلاح مواجه می شوند، اما در مقابل سهام شرکت های بنیادی که از نظر تکنیکالی نیز مستعد رشد هستند این روزها که سرمایه گذاران هر سهمی را نمی خرند در صف خرید آن ها منتظر می مانند، در هفته های اخیر همچنین رشد گروه معادن و فلزات به شکل اساسی محسوس بوده، اما برخی سهم ها همچون گهر زمین نسبت به هم گروهی های خود عقب است و در حال حاضر مستعد یک رشد شارپی است. زیرا این شرکت ذخائر معدنی مناسب دارد و در بهار امسال سود دهی خوبی داشته و بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

در واقع حاشیه سود گهرزمین «ب» در ۴ سال گذشته به میزان بیش از ۵۰ درصد رشد داشته به گونه ای که از حاشیه سود ۳۶ درصدی به ۵۴ درصد رسیده و همچنین در ۴ سال گذشته بازدهی این شرکت ۴ برابر شده و از بازدهی ۲۰ درصدی در سال ۱۳۹۵ به بازدهی ۷۶ درصدی در سال ۹۸ افزایش داشته است.

گهر زمین در سال مالی ۹۸-۹۷ به صورت تقریبی ۲۰.۶ میلیون تن سنگ‌آهن برداشت کرده که ۳ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۵۹ تن معادل ۱۷.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل رشد داشته است. همچنین میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی‌شده از پنج میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۱۲ تن در سال مالی ۹۷ به هفت میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۰ تن در سال مالی ۹۸ رسیده که میزان ۴۸.۸۵ درصد رشد تولید داشته‌ است. همچنین تولید کنسانتره از یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن در سال ۹۵ به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است.از طرف دیگر در شرکت سنگ آهن گهر زمین تمامی فعالیت های ایمنی، بهداشت و زیست محیطی بر اساس استانداردهای ISO۴۵۰۰۱- ۲۰۱۸ و ISO۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ در حال انجام است.

با توجه به اینکه قیمت کنسانتره، گندله که با ضریبی از قیمت شمش فولاد خوزستان است به زودی افزایش خواهد یافت و روی درآمد شرکت های معدنی تاثیر می گذارد. سودآوری شرکت کگهر در سال جاری افزایشی می شود، زیرا هم اکنون با همان قیمت کنونی میزان فروش محصولات تولیدی این شرکت بالا بوده و سودآوری مناسبی برای شرکت داشته و قطعا با افزایش ضرایب قیمتی گندله و آهن اسفنجی رشد درآمد بیشتر خواهد شد.

بنابراین با توجه به اینکه شرکتی مانند گهر زمین در ۴ سال گذشته افزیش ۴ برابری بازدهی داشته و با توجه به اینکه شاخص کل بورس رشد بالایی دارد پیش بینی می شود با در نظر گرفتن میزان سودآوری شرکت، ارزش سهام این شرکت در بورس رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد. چراکه آمارها روند صعودی تولید شرکت را نشان می دهد، به طوری که در سال مالی ۹۸ میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی‌ شده هفت میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۰ تن بوده که در مقایسه با در سال مالی ۹۷ رسیده که پنج میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۱۲ تن تولید داشته میزان ۴۸.۸۵ درصد رشد داشته‌ است. همچنین تولید کنسانتره از یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن در سال ۹۵ به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه