English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی بورس در مقاومت شاخص یک میلیون و دویست هزار واحد

به گفته کارشناسان بازار سرمایه بازار در مقاومت شاخص یک میلیون و دویست هزار واحدی ممکن است سه یا چهار روز خنثی باشد برخی تک سهم هایی که رشد بالایی تجربه کرده اند در این چند روز منفی خواهند شد، اما برخی دیگر از تک سهم ها که نسبت به هم گروهی های خود عقب هستند احتمالا به رشد خود ادامه می دهند.

پیش بینی بورس در مقاومت شاخص یک میلیون و دویست هزار واحد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، برخی کارشناسان معتقدند که شاخص کل بورس در مرز یک میلیون و دویست هزار واحدی با مقاومت شاخص روبرو می شود و احتمالا چند روز خنثی یا مثبت بسیار کمی را تجربه می کند، این روند که ممکن است سه یا چهار روز ادامه داشته باشد، مقارن با هفته پایانی خرداد ماه خواهد بود، اگر این اتفاق رخ دهد در این چند روز برخی تک سهم هایی که رشد بالایی تجربه کرده اند منفی خواهند شد، اما برخی دیگر از تک سهم ها که نسبت به هم گروهی های خود عقب هستند احتمالا به رشد خود ادامه می دهند. البته پیش بینی می شود سهم های بنیادی نیز وضعیت خنثی داشته باشند.

بیشتر بخوانید؛

آیا شاخص یک میلیون و دویست هزار واحدی می شکند

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت صف های خرید و فروش بورس در هفته جاری، گفت: رشد شاخص در شنبه این هفته همانند هفته گذشت بسیار پرقدرت بود که حاکی افزایش ورود نقدینگی به بازار است. در هفته گذشته هرچقدر از ابتدای هفته فاصله گرفتیم میزان رشد شاخص کمتر می شد، به گونه ای که در روز سه شنبه بازار کمی هم منفی شد، اما دوباره روز چهارشنبه بازار به روال مثبتش برگشت. از این رو به نظر می رسد در هفته جاری نیز همین روال را داشته باشیم و میزان رشد شاخص در روزهای پایانی هفته متوقف شود.

 پویان مظفری درپاسخ به این سوال که آیا بورس در هفته آینده ریزش خواهد کرد یا خیر، افزود: به طور کلی بازار ریزش نخواهد داشت، اما از آنجایی که برخی نمادها رشد بی حساب و کتاب داشته اند، احتمالا در هفته های آینده اصلاح خواهند شد. به عبارت دیگر صف های خرید هفته جاری در برخی نمادها به صف فروش در نمادهای ضعیف بدل می شود و این روند شاخص را در حالت خنثی قرار می دهد.

او با اشاره به اینکه برخی گروه های صنعتی بر روی سایر گروه های صنعتی نیز تاثیر دارند، اظهار کرد: برای نمونه بازار شرکت های لاستیکی بین 10 تا 15 درصد تحت تاثیر تولید خودرو است و مابقی فروش محصولات آن ها در برای بازار یدکی انجام می شود، از این رو خیلی متاثر از وضعیت تولید خودرو نیست. همچنین قیمت سیمان روی قیمت ملک تاثیری سه تا چهار درصد دارد، به همین دلیل نمی توان گفت که با اعلام خبر افزایش قیمت محصولات یک گروه باید شاهد رشد سهام گروه های مرتبط باشیم.

مظفری با تاکید بر اینکه برخی شرکت ها چند وقت اخیر عملکرد خوبی نسبت به افزایش سرمایه نداشته اند و این جذابیت خبر افزایش سرمایه را کم کرده است، اظهار کرد: به واسطه برخی خبرهایی که منتشر می شود گروه های صنعتی نیز واکنش نشان می دهند، برای نمونه خبر حذف ارز دولتی برای واردات برخی داروها نمادهای این گروه را تحت تاثیر قرار داده و روند مثبتی را آغاز کرده اند.

گدام گروه ها لیدر بازار می شوند؟

همچنین یک کارشناس دیگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه برخی نمادهای مالی با رشد شاخص شرایط مناسبی برای رشد دارند،گفت: اقتصاد ایران از حالت بانک مجوری تغییر وضعیت داده و کم کم به بورس محور بودن تبدیل می شود، از این رو نمادهای سرمایه گذار که با ارزش داراییشان معامله نمی شود در شرایطی که شاخص کل رشد داشته باشد روند صعودی خواهند داشت و می توانند برای سرمایه گذاران در میان مدت و بلندمدت مناسب باشند.

مبین کسایی با بیان اینکه برخی از سهم ها به واسطه اعلام خبر تجدید ارزیابی رشد داشته اند، افزود: برای نمونه نماد زراعتی ها به دلیل املاک زیادی که دارند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند و رشد زیادی را تجربه کرده اند.

او درباره روندی ورود نقدینگی به گروه های بورسی در هفته اخیر، تصریح کرد: به نظر می رسد که گروه خودرویی ها کم کم پررنگ تر شوند و پالایشی ها کم کم نقش لیدری خود را از دست دهند. همچنین برخی نمادها که در گروه فلزی ها که نسبت به هم گروهی های خود مقداری عقب مانده اند در هفته جاری رشد بیشتری تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شاخص کل بورس در مرز یک میلیون و دویست هزار واحدی قرار داد و احتمالا چند روز خنثی خواهد بود یا مثبت بسیار کمی را تجربه می کند، زیرا بسیاری از سهامداران از ترس منفی شدن بازار در صف فروش قرار می گیرند و این مساله به روند نزولی بازار دامن می زند، با این حال کارشناسان می گویند بازار ممکن است سه یا چهار روز خنثی باشد و اگر این اتفاق رخ دهد در این چند روز برخی تک سهم هایی که رشد بالایی تجربه کرده اند منفی خواهند شد، اما برخی دیگر از تک سهم ها که نسبت به هم گروهی های خود عقب هستند احتمالا به رشد خود ادامه می دهند. البته پیش بینی می شود سهم های بنیادی نیز وضعیت خنثی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه