English

نیره پیروزبخت در پاسخ به موج؛

استاندارد ۸۵ گانه خودرو اجرا خواهد شد/گواهی حلال برخی شرکت ها برای ما قابل قبول نیست

رئیس سازمان استاندارد در ارتباط با استاندارد های 85 گانه خودرو توضیحاتی ارائه داد.

استاندارد 85 گانه خودرو اجرا خواهد شد/گواهی حلال برخی شرکت ها برای ما قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری با رسانه ضمن تاکید بر اینکه رتبه استاندارد ایران در جهان با وجود تحریم ها همچنان بیست و یکم است، گفت: وقتی کشوری تحت تحریم های سیاسی قرار می گیرد روی همه بخش ها تاثیر منفی می گذارد با این حال در دنیا 52 استاندارد با رهبری ایران تدوین شده و 49 استاندارد دیگر در حال پیگیری است.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه در سال 98 حدود 214 مورد خدمات فروش استاندارد دریافت کرده اند، افزود: در سال گذشته 5 مهدکودک، 1 شهر بازی، 8 پارک آبی استاندارد تشویقی دریافت کرده اند.

رئیس سازمان استاندارد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در ارتباط استاندارد 85 گانه خودرو، گفت: استاندارد 85 گانه خودرو مصوبه شورای عالی استاندارد است و تاکنون هیچ گونه تغییری در اجرای آن ایجاد نشده و دو مدل خودروی که از خط تولید خارج شده به دلیل نداشتن همین استاندارد 85 گانه بوده است.

او با تاکید بر اینکه 12062 وسیله بازی در شهر بازی ها استاندارد دریافت کرده اند، اظهار کرد: هم اکنون 18 شرکت بازرسی وسایل بازی شهربازی ها را انجام می دهند.

پیروزبخت با اشاره به اینکه 159 نوع وسیله بازی مشمول استاندارد است، اظهار کرد: در حال حاضر 259 مورد زمین بازی استاندارد لازم را دریافت نکرده اند و 374 مورد شهر بازی باید جمع آوری شوند، البته 42 شهر بازی به دلیل خطرناک بودن پلمب شده است.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه محصولات شرکت های دانش بنیان در واحدهای صنعتی مصرف می شود برای 30 محصول دانش بنیان گواهی استاندارد صادر شده است.

او با بیان اینکه تاییدیه های برای تسهیل واردات کالا صادر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر با سازمان غذا و دارو و وزارت کشاورزی تفاهمنامه های امضا کرده ایم که برای کاهش زمان ماندگاری کالا در گمرک از نمونه برداری مشابه ای استفاده کنیم.

پیروزبخت با اشاره به اینکه سازمان استاندارد تنها نهاد صدور گواهی حلال است، گفت: در حال حاضر برخی شرکت های بخش خصوصی گواهی حلال صادر می کنند که اصلا برای ما قابل قبول نیست.

همچنین احمد محمدی لیواری سرپرست مرکز اندازه شناسی کشور با اشاره به اینکه 80 درصد صادرات کالا در دنیا تحت تاثیر استاندارد است، گفت: سال گذشته 14 میلیون تن تولید گندم داشته ایم که حدود 12 میلیون تن توسط دولت خریداری می شود و از فرآیند تولید تا تبدیل شدن به آرد 4 بار توزین می شود و اگر هر باسکول 30 کیلو در تن خطای اندازه گیری داشته باشد اختلاف مبلغ 51 میلیارد تومانی ایجاد می کند، بنابراین اندازه گیری دقیق و استانداردهای آن اهمیت فراوانی دارد.

او با تاکید بر اینکه استاندارد دماسنج های غیرتماسی برای کرونا در حال تدوین است، اظهار کرد: دماسنج های غیرتماسی خطای بالاتری دارند، حتی دماسنج های غیرپزشکی خطای بالای یک درجه ای دارد.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه