English

در حاشیه تمدید تفاهمنامه بین سازمان استاندارد و جهاد دانشگاهی مطرح شد

۱۶ خودرو استاندارد مرحله دوم را گرفتند/بدون استاندارد سازی توسعه صادرات غیر نفتی ممکن نیست

نیره پیروز بخت در حاشیه تمدید تفاهمنامه بین سازمان استاندارد و جهاد دانشگاهی ضمن تاکید بر اینکه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی نیازمند تدوین استانداردهای ملی است گفت: در حال حاضر بازنگری استانداردهای خودرو در حال انجام است و 16 خودرو استاندارد مرحله دوم را دریافت کرده اند.

16 خودرو استاندارد مرحله دوم را گرفتند/بدون استاندارد سازی توسعه صادرات غیر نفتی ممکن نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس سازمان استاندارد در امضای تفاهمنامه بین سازمان استاندارد و جهاددانشگاهی گفت: سازمان استاندارد سال گذشته در زمینه تدوین استانداردها جهش داشته و از آنجایی که مصوبه ای در مجلس داشتیم که به موجب آن تکالیف قانونی سازمان گسترده تر شد و در آن بر تعاملات بین دستگاهی تاکید شده تا نظام استاندارد در کشور توسعه یابد.

نیره پیروز بخت با اشاره به اینکه پیش از این نیز استانداردهای پژوهشی در راس برنامه های سازمان بوده و همکاری های دو جانبه ای با دانشگاهی امیرکبیر،شریف و دانشگاه آزاد داشته ایم.این رویکرد نشان می دهد که سازمان استاندارد می خواهد با رویکرد پژوهشی استانداردها را تدوین کند و از همان ابتدای مصوبه توسعه فعالیت های سازمان استاندارد به دولت قول داده ایم از ظرفیت های برون سازمانی و پژوهشی در این بخش استفاده کنیم. 

او با بیان اینکه در حال حاضر کشور شرایط خاصی دارد که باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی عمل کنیم افزود: لازمه تقویت اقتصاد ملی، داشتن استاندارهای داخلی است. در همین مسیر استاندارد سازی  برای شرکت های دانش بنیان اهمیت ویژه ای پیدا کرده و حتی با معاونت فناوری دفتر رییس جمهوری، استاندارد ویژه ای به نام دانش نما برای آنها تعیین کرده ایم تا طبق دستور رییس جمهوری محصولات دانش بنیان در داخل کشور  تقویت و در ادامه به  صادرات غیرنفتی کشور کمک کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره استانداردهای خودرویی گفت:در حال حاضر 16 خودرو استاندارد مرحله دوم را دریافت کرده و بررسی تعداد دیگری از خودروها باقی مانده است. البته سازمان استاندارد، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و خودروسازان در حال همکاری در زمینه بازنگری استاندارد خودرو هستند.

همکاری در زمینه فناوری برای تقویت تولید

 جهاد دانشگاهی در سه کمیته بین المللی به دبیر فعال است و در حوزه تدوین استانداردهای خودرو و تجهیزات پزشکی و اپتیک با سازمان استاندارد همکاری داشته است.

رییس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه توسعه صادرات مستلزم تولیدات استاندارد است گفت: از زمان تاسیس جهاددانشگاهی تولید فناوری در دستور کار این سازمان قرار داشته، بنابراین معتقدیم که محصولات ایرانی باید دارای استاندارهای بین المللی باشند، از این رو سازمان استاندارد باید در مقابل شرکت ها قدرت بالایی داشته باشد.

طیبی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در کشور محقق نمی شود، مگر با استاندارد سازی تولید افزود: برای همکاری در حوزه تولیدات دانش بنیان آمادگی لازم را داریم، اما در بخش فرهنگ سازی باید اقدامات لازم انجام شود تا مردم جامعه از همان کودکی یادبگیرند از محصولات استاندارد استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه