English

مدیر خرید و حمل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

قیمت های کاذب کنسانتره و گندله حاصل عرضه به دلالان

رضا حیدری گفت: در جلسه ای که برای قیمت گذاری کنسانتره و گندله در سال 99 تشکیل شد فولادسازان و معدنکاران در نهایت به این اجماع رسیدند با تکیه بر ارزیابی کارشناسی و سود عادلانه قیمت محصولات تعیین شود.

قیمت های کاذب کنسانتره و گندله حاصل عرضه به دلالان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، جلسه ی قیمت گذاری کنسانتره و گندله در سال 99 که به دعوت معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده بود با هدف قیمت گذاری محصولات زنجیره فولاد همچون کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی برگزار شد، از آنجا که کشور در سال های اخیر با کمبود کنسانتره ، گندله و آهن اسفنجی مواجه شده تصمیم گیری درباره قیمت این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که کنسانتره و گندله به دلالان نیز عرضه می شد قیمت های کاذبی در بازار کشف شده بود. در این رابطه با خبرنگار خبرگزاری موج با رضا حیدری مدیر خرید و حمل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه گفتگو کرده است که در ادامه متن کامل آن را می خوانید؛

مهمترین دغدغه برای بازار کنسانتره و گندله چیست؟

در سال جاری باید هر یک از واحدهای تولیدی تنها محصولات خود را به زنجیره فولاد عرضه کنند و از ورود مجدد دلال ها به خرید کنسانتر و گندله جلوگیری شود و قیمت صادراتی واحدهای معدنی بعد از کسر هزینه های حمل و نقل داخلی، هزینه های انباری و پرت، قطعا با قیمت کنسانتره و گندله با مدل سرمایه گذاری انطباق خواهد داشت.

به نظر شما مهمترین نگرانی معدنکاران در سال 99 چیست؟

در حال حاضر یکی از نگرانی های معدنکاران این است که به دلیل محدودیت های موجود با کمبود ارز مواجه شوند، از این رو قرار شد در جلسه قیمت گذاری ارز،  وزارت صنعت، معدن و تجارت تدابیری اتخاذ کند که ارز مورد نیاز معدنکاران از سایر واحدها تامین شود که قبلا توسط ایمیدرو این روش برای تامین ارز بنگاه های زیر مجموعه استفاده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه