English

مهدی یوسف خانی در گفتگو با موج؛

ضرر مرغداری ها منجر به کاهش تولید می شود

رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران گفت: در حال حاضر تولید بیشتر از میزان تقاضا داخلی است و از طرفی صادرات مرغ و تخم مرغ به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی کاهش یافته، زیرا مرز برخی کشورهای همسایه هنوز بسته است و همچنین مجموع تقاضای داخلی نیز به دلیل عدم برگزاری مراسم ها و ... کاهش یافته است.

ضرر مرغداری ها منجر به کاهش تولید می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفته در دو ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف گوشت مرغ در کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته و باعث افت قیمت این کالا شده و در حالی که قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار ۹۵۰ تومان است، اما امروز این کالا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که این مساله ضرر و زیان زیادی متوجه مرغداران کرده است. از این رو تمهیداتی اندیشیده شده تا با پرداخت کمک‌های بلاعوض و همچنین استمهال وام‌های مرغداران ، بخشی از ضرر و زیان این تولیدکنندگان را جبران کنیم.

در این رابطه رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ به زیر قیمت مصوب رسیده، گفت: در حال حاضر تولید گوشت مرغ بیشتر از میزان تقاضا داخلی هست و از طرفی صادرات مرغ و تخم مرغ به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی کاهش یافته است، زیرا مرز برخی کشورهای همسایه هنوز بسته است و از طرف دیگر مجموع تقاضای داخلی نیز به دلیل عدم برگزاری مراسم ها و ... کاهش یافته است. بنابراین عرضه بیشتر از تقاضای بازار باعث کاهش قیمت محصول شده است.

مهدی یوسف خانی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیریت قیمت نهاده ها می تواند مانع زیان مرغدارن شود، افزود: در حالت عادی حدود 190 تا 200 هزار تن در ماه، گوشت مرغ در کشور تولید می شود که با توجه به اینکه حدود 160 هزار تن در ماه مصرف داخلی داریم بیش از 20 هزار تن مازاد گوشت مرغ در ماه وجود داشت که این مقدار به کشورهای همسایه صادر می شد و الان همین بخش نیز در بازار داخلی عرضه می شود، حال اگر قیمت نهاده ها مدیریت نشود هزینه تمام شده مرغ برابر با قیمت آن در بازار می شود و عملا منجر به کاهش تولید خواهد شد، زیرا وقتی مرغدار ضرر کند تمایلی برای جوجه ریزی جدید نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه