English

تصمیمات روز گذشته بانک مرکزی در چارچوب سیاست های پولی، اعتباری و ارزی

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیرهٔ تأمین در جهت تعمیق و توسعهٔ زنجیره تأمین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

تصمیمات روز گذشته بانک مرکزی در چارچوب سیاست های پولی، اعتباری و ارزی

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: در زمینه سیاست های اعتباری سه اقدام صورت خواهیم داد: در مقابله با آثار اقتصادی کرونا ، بانک های عامل را مشخص کردیم و ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تأمین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همتی افزود: در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیرهٔ تأمین در جهت تعمیق و توسعهٔ زنجیره تأمین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: تعداد بانک های عامل مجری طرح گام نیز برای تقویت این ساز و کار تامین مالی غیر تورمی افزایش پیدا کرد.

همتی تاکید کرد: در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز، شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس(Reverse-Repo) ، که برای اولین بار در ایران اجرا می شود را تصویب کردیم و انشاالله عملیات بازار باز امسال با روند تعمیق بازار بدهی توسعه یافته و هدف کنترل سود بانکی و تورم را با این ابزار مهم سیاست پولی پی می گیریم.

همتی افزود: در بخش سیاست ارزی، برنامه ریزی لازم جهت تأمین به موقع ارز کالاهای اساسی از روش ها و کانال هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است را انجام دادیم. برنامه ما تداوم جدی روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز در سال جدید است.

همتی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدامات در دست اجرا، چنان که قبلاً هم گفته ام، ادامه ثبات و پایداری در اقتصاد فراهم شده و مسیر رشد اقتصادی هموار گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه