English

همتی:

تقاضا واقعی و موثری برای اسکناس ارز در صرافی ها وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: در روزهای پایانی امسال با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا عملا تقاضا واقعی و موثری برای اسکناس ارز در صرافی ها وجود ندارد.

تقاضا واقعی و موثری برای اسکناس ارز در صرافی ها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرام خود از تلاش صرافی‌ های بانکی برای تعادل بخشیدن به نرخ ارز امروز بازار خبر داد.

همتی نوشت: در روزهای پایانی امسال با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا عملا تقاضا واقعی و موثری برای اسکناس ارز در صرافی ها وجود ندارد.

او افزود: نرخ ارز برای واردکنندگان با عرضه قابل توجه صادرکنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی در سامانه نیما ( فقط در اسفند ماه بیش از یک و نیم میلیون دلار) روند نزولی به خود گرفته است. اما خالی فروشان و سفته بازان که از مدت ها پیش با امید زیاد برای بالا رفتن نرخ ارز در بازار معاملاتی داشته اند، تلاش می کنند با عملیات روانی و اعلام نرخ های بالا در کانال های فضای مجازی معاملات فردایی خود را سود آور کنند.

همتی بیان کرد: یک گروه دیگر نیز تلاش می کنند از فرصت آربتراژ، به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی بهره مند شوند. صرافی های بانکی که تا کنون در کنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازارسازی را بر عهده دارند امروز به درستی تصمیم گرفتند و بدون تغییر قابل توجه نرخ ارز، برای از بین بردن آربیتراژ، نرخ فروش خود را افزایش داده و به تدریج آن را به نرخ تعادلی بر می گردانند.

بانک مرکزی در دو سال گذشته با مدیریت اصولی و عملی و توجه جدی به عوامل شکل دهنده عرضه و تقاضای ارز علی رغم طوفان حوادث طبیعی، سیاسی، نظامی، روانی و تبلیغاتی در شرایط اعمال فشار حداکثری دولت آمریکا توانسته است ثبات نرخ ارز را حفظ کند و از این پس نیز سیاست های خود را با قدرت هر بیشتر ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه