English

همتی:

آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی اش نرسید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.

آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی اش نرسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بانک مرکزی؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین اظهارت نظر خود در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یکسال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، توسط آمریکا می‌گذرد. آن روز‌ها پیش بینی یکسال بعد، مشکل و تاحدی نگران کننده بود. اما:

آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.

نرخ ارز که خود آمریکایی‌ ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند. از ۱۴۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۷ به ۱۱۳۰۰ تومان در آبان ۹۸ رسید. (۲۱ درصد افزایش قدرپول ملی)

تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران خصوصا اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

نهایتا ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیر نفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

از حالا با تلاش‌ها در اقتصاد بایستی متمرکز شود بر: رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکا بودجه به درآمد‌های نفتی و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمد‌های نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه