English

کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه یک کالاهای اساسی

کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و .... هستند.

کالاهای بهداشتی  و ضدعفونی کننده در گروه یک کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری موج،  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  علاوه بر مصوبه کارگروه تنظیم بازار به کلیه سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها ابلاغ نموده با قید فوریت انبارهای مستقر در آن استان را که موجودی کالاهای بهداشتی از قبیل، ماسک، الکل، مواد شوینده و ضدعفونی کننده را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده اند شناسایی و با آنها برخورد نمایند. 

مطابق بند 5-16 ابلاغیه شماره 322387/60 مورخه 5/12/98 کارگروه تنظیم بازار، کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده ها و ضدعفونی کننده ها در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و .... قرار گرفته و عدم ثبت موجودی کالاهای مذکور در سامانه جامعه انبارها به منزله احتکار محسوب می شود.

شایان ذکر است  با توجه به اینکه این محصولات در زمره اقلام مشمول قرار گرفته اند کلیه واحدهای تولیدی ،توزیعی  و.. مکلف به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبار می باشند  

این گزارش حاکیست ؛ بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها موظفند با قید فوریت انبارهای مستقر در آن استان که موجودی کالاهای فوق الذکر را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده اند را شناسایی و نتیجه به فوریت در اختیار مقامات قضایی استان قرار گرفته تا کالاهای مذکور در اختیار شبکه های منتخب تعریف شده وزارت بهداشت قرار گیرد. 

خاطر نشان می سازد ؛ در مواردی که موجودی این اقلام در سامانه های مورد نظر ثبت گردیده باشد براساس نوع کالا ، توزیع باید در شبکه های تعریف شده و برابر سیاستهای ستاد مقابله با کرونا انجام صورت پذیرد. 

این سازمان از همه هموطنان عزیز  تقاضا می نماید در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار را از طریق تماس با سامانه 124 به سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانها گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه