English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

استراتژی ذوب آهن تولیدت محصولات با ارزش افزوده بالا

مهرداد تولائیان گفت: در شرایط کنونی تولید ریل آهن و ورق های فولادی برای سازهای خاص مورد توجه شرکت ذوب آهن اصفهان قرار دارد، زیرا تولید نورد با ارزش افزوده کمتری همراه است، از این رو در برنامه بلندمدت شرکت این است که محصولات خاص با ارزش افزوده بالا را جایگزین محصولات با ارزش افزوده کمتر کنیم.

استراتژی ذوب آهن تولیدت محصولات با ارزش افزوده بالا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر صنعت فولاد ایران مورد تحریم قرار گرفته، از این رو تمرکز بر تامین نیاز داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در همین راستا شرکت ذوب آهن اصفهان با ورود به تولید ریل که تاکنون وارد می شود و همچنین تولیدات ورق های فولادی خاص ضمن اینکه در راستای تامین نیاز داخلی گام برداشته است با برنامه ریزی برای تولیدات محصولات با ارزش افزوده بالاتر در مسیر رشد قرار گرفته است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در سال های اخیر شرکت ذوب آهن اصفهان توانسته با افزایش صادرات کاهش تقاضای داخل که در نتیجه افت اجرای پروژه های عمرانی بوده است را جبران کند، گفت: در برنامه این شرکت یک میلیون و صد هزار تن صادرات محصولات فولادی وجود دارد.

مهرداد تولائیان با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان برای مواد اولیه سنگ آهن دانه بندی نیاز دارد، افزود: در شرایط کنونی تامین سنگ آهن همچنان به عنوان یک چالش مطرح است هرچند امسال دولت سهمیه‌ای سنگ‌آهن که حدود یک میلیون و 750 هزار تن است را برای شرکت ذوب آهن در نظر گرفته است، اما این میزان سنگ‌آهن تنها حدود 30 درصد از نیاز را تامین می کند و از آنجایی که بسیاری از صادرکننده های سنگ آهن ترجیح می دهند محصول را صادر کنند تامین مابقی نیاز در بازار آزاد با هزینه بالاتر انجام می شود و این مسئله روی قیمت تمام شده نیز تاثیر می گذارد.

او با تاکید بر اینکه اگر یک معدن به شرکت ذوب آهن اصفهان تخصیص داده شود تامین پایدار مواد اولیه نیز فراهم می شود، اظهار کرد: شرکت ذوب آهن تولید محصولات جدید را آغاز کرده، برای نمونه تولید ورق‌های خاص سازه‌های فولادی چند ماهی است آغاز شده و برخی سفارش ها نیز به مشتری تحویل داده شده است و هم اکنون سفارش های دیگری برای تولید این ورق ها انجام شده است، بر همین مبنا پیش بینی می شود تا در سال آینده حداقل 20 هزار تن ورق فولادی سازها توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان به بازار عرضه شود. در این بخش تولید تیرآهن اچ 16 و اچ 20 و اچ 30 انجام می شود و سایر انواع تیرآهن های اچ در سال آینده تکمیل می شود. گرچه امکان تولید همه تیرآهن های اچ بر مبنای سفارش وجود دارد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه استراتژی شرکت ذوب آهن اصفهان تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاست اظهار کرد: در شرایط کنونی تولید ریل آهن و ورق های فولادی برای سازهای خاص مورد توجه شرکت ذوب آهن اصفهان قرار دارد، زیرا تولید نورد با ارزش افزوده کمتری همراه است، از این رو در برنامه بلندمدت شرکت این است که محصولات خاص با ارزش افزوده بالا را جایگزین محصولات با ارزش افزوده کمتر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هم اکنون سالانه کشور به 70 هزار تن ریل نیاز دارد که شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرده تولید 10 هزار تن ریل در برنامه دارد و این یعنی بیش از نیاز داخلی از سوی شرکت ذوب‌آهن ریل تامین خواهد شد، البته وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده چندین کریدور ریلی در دست اجرا دارد که عملیاتی شدن آن نیاز ریل کشور را به بیش از 70 هزار تن در سال می رساند و این یعنی تمام تولیدات داخلی شرکت ذوب آهن اصفهان مصرف می شود و البته مدیرعامل این شرکت به تازگی از زمینه صادرات به کشورهای همسایه نیز خبر داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه