English

هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در سال ۹۹

حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیر‌عامل بانک توسعه تعاون از هدف‌گذاری پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تسهیلات این بانک در سال ۹۹ خبر داد.

هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیر‌عامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور ارائه گزارش عملکرد بانک و بیان برنامه‌های آتی بانک اظهار داشت: پرداخت تسهیلات این بانک در سال ۹۸ مطابق برنامه به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید، و در سال آتی نیز ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت خواهد گردید.

وی افزود: هفتاد درصد تسهیلات این بانک به بخش‌های تولیدی اختصاص یافته و سهم بخش‌های بازرگانی و خدمات در حدود ۳۰ درصد است.

مهدیان با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه و تکلیف قانونی ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به تعاونگران پرداخت می‌گردد در ادامه گفت: تعامل با اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی همواره در دستور کار بوده است، و چنانچه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی زیر‌مجموعه در تعامل با بانک، توجه کافی داشته باشند، ظرفیت اعطای تسهیلات به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص اموال مازاد و تملیکی بانک گفت: ۳۸۶ فقره املاک مازاد تملیکی به ارزش ۷۸۰ میلیارد ریال وجود دارد که با فروش آنها منابع جدیدی برای چرخه تسهیلات بانک فراهم خواهد گردید و از این نظر بانک توسعه تعاون از بانک‌های منضبط و چابک می‌باشد.

وی در ادامه به نقش مهم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اشاره نمود و گفت: ده هزار میلیارد ریال سرمایه تناسب چندانی با بانک توسعه‌ای و با این حجم تکالیف گسترده ندارد و با تدابیر مسئولین  شایسته است سرمایه بانک به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی تفاهم سه‌جانبه بانک توسعه تعاون با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق نوآوری و شکوفایی را یاد آور گردید و افزود: اولین مرکز تعاون، نوآوری و شکوفایی معاونت تعاون در استان فارس راه‌اندازی گردیده و با افزایش مراکز در استان‌ها، گام‌های مهمی در حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های دانش محور برداشته خواهد شد.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از امضای تفاهم این بانک با معاونت زنان و خانواده رییس جمهور یاد نمود و افزود: مطابق تفاهم‌نامه به میزان سیصد میلیارد ریال قرض‌الحسنه از محل منابع داخلی بانک، به معرفی‌شدگان معاونت زنان و خانواده اعم از زنان سرپرست‌خانوار و زنان بد‌سرپرست تعلق می‌گیرد، و در گام‌های بعدی، با تلفیق منابع دولتی و منابع داخلی، تسهیلات گسترده‌تری برای بانوان در نظر گرفته خواهد شد.

مهدیان همچنین به انجام مسئولیت اجتماعی بانک در قبال استان‌های سیل‌زده کشور اشاره نمود و گفت: در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان اقدامات مهمی در تهیه مایحتاج هموطنان سیل‌زده، اعطای تسهیلات کشاورزی و مسکن و همچنین امهال و بخشش جرایم در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی