English

غلامرضا رضاییان در گفتگو با خبرگزاری موج؛

هوشمندسازی تنها مربوط به حمل و نقل نیست

دبیر اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند گفت: مقوله شهر هوشمند تنها مربوط به حمل و نقل نیست، بلکه گروه های مختلف کالایی از ساختمان هوشمند، محیط‌زیست هوشمند، سلامت هوشمند، اقتصاد هوشمند، انرژی هوشمند، مخابرات هوشمند، آموزش و ورزش هوشمند، تجهیزات زیرساختی هوشمند و ... در این بخش قرار می‌گیرد، از این رو باید برنامه یکپارچه ای را برای تحقق اهداف تدوین کرد.

هوشمندسازی تنها مربوط به حمل و نقل نیست

دبیر اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند با هدف توسعه بازار شهر هوشمند و بهبود کیفیت زندگی در شهرها اجرا می شود، گفت: ایجاد فرصت مناسب برای تعامل بیشتر با نخبگان شهرهای هوشمند دنیا، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های خدمات هوشمند شهرهای موفق، استفاده موثر از تجربیات موفق این شهرها و آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در حوزه شهری در دستور کار قرار داد.

غلامرضا رضاییان با بیان اینکه اقدامات و برنامه ریزی ها برای تحقق شهر هوشمند مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد، افزود: سال گذشته ده هیات تجاری از کشورهای اسپانیا، روسیه، ترکیه، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، تایلند، چین و ساحل‌عاج در نمایشگاه شهر هوشمند حضور داشتند و پیش بینی می شود در سال جاری نیز نمایندگانی از هیات های خارجی فعالیت کنند، چراکه در حال حاضر مقوله شهر هوشمند تنها مربوط به حمل و نقل نیست، بلکه گروه های مختلف کالایی از ساختمان هوشمند، محیط‌زیست هوشمند، سلامت هوشمند، اقتصاد هوشمند، انرژی هوشمند، مخابرات هوشمند، آموزش و ورزش هوشمند، تجهیزات زیرساختی هوشمند و ... در این بخش قرار می‌گیرد، همچنین باید توجه داشت که در حاشیه این نمایشگاه پنل های تخصصی و رویدادهای استارتاپی نیز برگزار می شود، از این رو باید برنامه یکپارچه ای را برای تحقق اهداف تدوین کرد.

او با تاکید بر اینکه ایران به دنبال  همکاری با کشورهای همسایه در  بخش نمایشگاهی انرژی و شهر هوشمند است، افزود: از این رو نمایشگاه شهر هوشمند ایران طی تفاهم نامه ای که با نمایشگاه و کنگره شبکه انرژی و شهر هوشمند ترکیه داشته ایم در فرودین ماه سال آینده در استانبول برگزار می شود، هدف از برگزاری این نمایشگاه که با همکاری چند وزارتخانه و نهاد از جمله؛ نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان محیط‌زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود، یافتن راه حل برای عبور از مشکلات شهرهای هوشمند و شبکه انرژی است. این نخستین رویداد است که پس از امضای تفاهمنامه بین ایران، ترکیه و اروپا در زمینه برگزاری نمایشگاه و گنگره شهر هوشمند اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نمایشگاه شهر هوشمند تهران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، سازمان‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های داخلی و بین‌المللی از ۱۱ تا ۱۳ اسفند امسال در محل شبستان مصلای امام‌خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه