English

وزیر نفت مطرح کرد؛

مصرف ۵.۵ میلیارد دلار خوراک پتروشیمی در صنایع پایین دستی

بیژن زنگنه گفت: در حال حاضر 5.5 میلیارد دلار خوراک از صنایع بالادستی پتروشیمی به صنایع پایین دستی تزریق می شود اما هنوز ظرفیت این بخش باید افزایش یابد، زیرا تا چند سال آینده میزان تولید پتروشیمی از 17 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار خواهد رسید.

مصرف 5.5 میلیارد دلار خوراک پتروشیمی در صنایع پایین دستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر نفت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و شرکت توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران با بیان اینکه تولید کک اسفنجی و سوزنی با همکاری مسئولان در وزارت صنعت، ایمیدرو و شرکت پخش و پالایش به سرعت اجرایی شد، گفت: در کشور ما وقتی قرار است کاری بین چند دستگاه انجام شود به کندی پیش می رود به ویژه وقتی قرار باشد یک طرف پول هم بدهد اما خوشبختانه این پروژه به سرعت انجام شد.

بیژن زنگنه با بیان اینکه یکی از برنامه های ما ارتقای کیفیت محصولات است از محصولات سنگین به سمت تولید محصولات سبک برویم، افزود: از این رو تولید کک از نفت کوره در دستور کار قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه یک میلیارد دلار طرح در بخش کک اسفنجی سوزنی انجام شود، اظهار کرد: امیدواریم زودتر این قراردادها به مرحله یی پی سی وارد شود و به مرحله پیمانکار برسد.

زنگنه با بیان اینکه همکاری های بین بخشی می تواند موثر باشد، اظهار کرد: در حال حاضر 5.5 میلیارد دلار خوراک از صنایع بالادستی پتروشیمی به صنایع پایین دستی تزریق می شود اما هنوز ظرفیت این بخش باید افزایش یابد، زیرا تا چند سال آینده میزان تولید پتروشیمی از 17 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار خواهد رسید.

زنگنه با تاکید بر اینکه فرآیند ارزیابی و صدور مجوز برای پروژه ها آغاز شده و تا اردیبهشت سال آینده ارزیابی این مجوزها انجام خواهد شد، اظهار کرد: امروز نخستین خودروهای که رایگان دوگانه سوز شده بودند وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه