English

سهیل آل رسول؛

بیشترین بیکاری مربوط به رشته مهندسی است

نایب رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور گفت: در حال حاضر سالانه 350 هزار مهندس در کشور فارغ التحصیل می شوند و این مسئله باعث شده بالاترین نرخ بیکاری مربوط به رشته مهندسی باشد.

بیشترین بیکاری مربوط به رشته مهندسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نایب رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور در همایش عبور از تنگناهای اقتصادی با رویکرد اخلاقی با اشاره به اینکه آموزش عالی به جای پرداختن به مشکلات بیکاری و اقتصاد به مسیر دیگری رفته است، گفت: در حال حاضر سالانه 350 هزار مهندس در کشور فارغ التحصیل می شوند و این مسئله باعث شده بالاترین نرخ بیکاری مربوط به رشته مهندسی باشد.

سهیل آل رسول با تاکید بر اینکه در اصول اخلاق مهندسی آمریکا آمده که برگزاری مناقصه مغایر با اخلاق حرفه مهندسی است، افزود: در حال حاضر حداقل حقوق در کشور 6 دلار است و در لیبی 12 دلار و در آمریکا ساعتی 12 دلار است که همه این موارد روی عملکرد مطابق اصول اخلاقی تاثیر می گذارد.

او با تاکید بر اینکه تا سال 89 بین ظرفیت مهندسی و پروژه های عمرانی تعادل وجود داشته است، تصریح کرد: بعد از این دوره ظرفیت نیروی مهندسی افزایش یافته، اما در بودجه عمرانی این رشد اتفاق نیفتاده است و این روند باعث شده در سال های 96 و 97 حدود 32 درصد نیروی انسانی شرکت های مهندسی تعدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه