English

مدیر طرح عناصر نادر خاکی در پاسخ به موج

۸۰ درصد بازار عناصر نادر خاکی در اختیار چین است

غلامرضا ملاطاهری گفت: سال گذشته در جهان تقاضا برای عناصر نادر خاکی 170 هزار تن بوده که 80 درصد نیاز جهان توسط چین تامین می شود.

80 درصد بازار عناصر نادر خاکی در اختیار چین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  غلامرضا ملاطاهری مدیر پروژه عناصر نادر خاکی با بیان اینکه این طرح از سال 94 آغاز شده است، گفت: ایران عقب افتادگی تاریخی در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری این محصولات داشته، از این رو طرح اکتشاف در 24 هزار کیلومتر آغاز شد، نتیجه اکتشاف باعث پیدا شدن دو ذخیره شد یکی با حجم 60 میلیون تن با عیار یک دهم درصد و 20 میلیون تن با عیار 2 دهم درصد بود.

او با بیان اینکه بالاترین ذخیره عناصر نادر خاکی در دنیا در اختیار چین قرار دارد، در پاسخ به خبرنگار موج افزود: چین از عناصر نادر خاکی به عنوان یک محصول استراتژیک و سیاسی استفاده می کند، سال گذشته در جهان تقاضا برای عناصر نادر خاکی 170 هزار تن بوده که 80 درصد نیاز جهان توسط چین تامین می شود.

او در پاسخ به خبرنگار موج تصریح کرد: در حال حاضر دو نوع عناصر نادر خاکی به صورت آزمایشی تولید می کند که یک نوع کیلویی 7 دلار و دیگری کیلویی 60 دلار عرضه می شود.

ملاطاهری با تاکید بر اینکه با اتکا به ظرفیت داخلی می توانیم فاز صنعتی را اجرا کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر 180 تن عناصر نادر خاکی وارد می شود که در تولید شیشه و...بکار می رود اما از آنجایی که تاکنون باطری قابل شارژ، کاتالیست و آهن ربا و...وارد می شد تولید داخلی این محصولات نیاز به این عناصر نادر خاکی را تا 2 هزار تن افزایش می دهد.

همچنین مجید وفایی فرد مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان فرآوری هر نوع ماده معدنی در مرکز تحقیقات وجود دارد، گفت: مرکز تحقیقات در یکسال گذشته 280 پروژه انجام داده است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه