English

محمد مهدی هادوی در پاسخ به موج؛

تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی مشروط شد/ شرکت های که قانون ساخت داخل را رعایت نکنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند

رئیس مرکز ساخت گفت: پس از مصوب شدن تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه ها و معرفی و ارجاع پروژه به پیمانکار در سامانه توانیران تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی انجام می شود.

تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی مشروط شد/ شرکت های که قانون ساخت داخل را رعایت نکنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین آلات و تجهیزات روز یکم آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به رونمایی اینکه از امروز سامانه توانیران امروز آغاز به کار می کند، گفت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور که مصوب سال 92 است اردیبهشت 98 اصلاح شد و راه اندازی سامانه توانیر در همین راستا راه اندازی شده است.

محمد مهدی هادوی با بیان اینکه این قانون در گام نخست مشمول شرکت های دولتی و شبه دولتی است، افزود: بانک ها، بنیادها و شرکت های خصوصی که از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده می کنند باید قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی داخل را رعایت کنند.

او با تاکید بر اینکه در گام نخست باید توان داخل را شناسایی معرفی کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر طراحی و ساخت کارخانه،تعمیر تجهیزات، راه اندازی تجهیزات از برنامه های داخلی سازی است، از این رو باید رسوب دانش فنی از همان ابتدای کار در کشور اتفاق بیفتد.

هادوی با تاکید بر اینکه پروژه های کلان باید در سامانه توانیران بارگذاری شود، گفت: مدیران پروژه تا یک ماه فرصت دارند که اطلاعات پروژه را وارد سامانه کنند و تا سه ماه فرصت داده می شود تا شرکت های داخلی نیازهای پروژه را بررسی کنند و بعد از آن اجازه واردات داده می شود.

هادوی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره روند تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به پروژه ها گفت: ابتدا صندوق توسعه ملی بررسی های لازم درباره پروژه ها را انجام می دهد پس از اینکه  مصوب شد پروژه مشمول اعتبار می شود به سامانه توانیران معرفی می شود و پس از اینکه ارجاع پروژه به پیمانکار انجام شد روند تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی و بانک های عامل انجام می شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون 1.2 میلیارد یورو کالای وارداتی ساخت داخل شده است، اظهار کرد: نظارت لازم انجام می شود و در صورتی که شرکت ها قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی داخل را رعایت نکنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

رئیس مرکز ساخت داخل با اشاره به اینکه میز ساخت داخل در کنار سامانه توانیران دنبال می شود، اظهار کرد: قرار است رتبه بندی واحدهای تولیدی در سامانه توانیری توسط مراجع قانونی غیر دولتی انجام می شود.

همچین زهره سیدی معاون مرکز ساخت، ماشین آلات و تجهیزات با اشاره به اینکه تمام اطلاعات پیمانکاران و شرکت های که دارای پروانه خدمات فنی و مهندسی هستند اطلاعات آنها وارد سامانه توانیران شده است، اظهار کرد: آخرین اخبار و توانمندی ها نیز در سامانه توانیران قرار می گیرد. 

او با بیان اینکه محصولات و توانمندی واحدهای تولیدی در سامانه توانیران ثبت می شود، اظهار کرد:در سامانه دو گروه خدمت رسان یا تولیدکنندگان کالا حضور دارند. بنابراین تمام تولیدکنندگان و شرکت های دارای دانش فنی باید در این سامانه ثبت نام کنند و بخش نیازمندی های سامانه اطلاعات دستگاه های اجرایی و اطلاعات پروژه ها و نیازمندی ها وارد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه