English

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در گفتگو با موج؛

صادرات خدمات فنی و مهندسی سال ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیون دلار

محمدرضا انصاری گفت: در حال حاضر مشکلاتی همچون نبود تامین مالی، ضمانتنامه بانکی و اعمال تحریم ها میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران را به شدت کاهش داده تا جایی که امسال تا سطح 500 میلیون دلار کاهش می یابد.

 صادرات خدمات فنی و مهندسی سال 98 حدود 500 میلیون دلار

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در سال های اخیر صادرات خدمات فنی و مهندسی در نتیجه تحریم ها به شدت کاهش یافته است، گفت: در شرایط کنونی به دلیل مشکلاتی که در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و تخصیص مشوق به صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد میزان صادرات این بخش به شدت کاهش یافته است تا جایی که پیش بینی می شود میزان صادرات امسال خدمات فنی و مهندسی به 500 میلیون دلار برسد که نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

محمدرضا انصاری درباره حضور شرکت های ایرانی در پروژه های ساخت و ساز سوریه، افزود: در شرایط کنونی مشکل اصلی فعالیت شرکت های ایرانی در کشور سوریه تامین مالی است و تا زمانی که سرمایه این بخش تامین نشود همکاری شرکت های ایرانی بسیار محدود خواهد بود.

او با نگاهی به مذاکراتی که بین ایران و طرف سوری برای افزایش همکاری ها وجود دارد، تصریح کرد: در مذاکراتی که وزارت راه و شهرسازی پیش می برد قرار شده یک شرکت از این وزارتخانه با یک شرکت سوری به صورت جویت ونچر فعالیت ها را تسریع کنند.  

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد، گفت: در حال حاضر روند مذاکرات اطلاع رسانی نشده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در سال های گذشته میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به شدت کاهش یافته به گونه ای که صادرات این بخش از 5 میلیارد دلار در ابتدای دهه 90 روند نزولی خود را آغاز کرد و در دور نخست تحریم ها به کمتر از 2 میلیارد دلار رسید و با آغاز دور جدید تحریم ها بار دیگر روند کاهش صادرات تشدید شد به گونه ای که سال 97 به یک میلیارد دلار رسید و امسال نیز پیش بینی ها حاکی از این است که همین میزان درآمد سال 97 نیز نصف شود. این روند نزولی در شرایطی بخش خدمات فنی و مهندسی را تحت تاثیر قرار داده است که ایران در سال 90 به بیش از 40 کشور دنیا خدمات فنی و مهندسی ارائه می کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه